Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@17:27:11 GMT

مجوز ورود و ترخیص ۹۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۱۸۵۶

مجوز ورود و ترخیص ۹۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی گفت: پس از بررسی کارشناسی و مکاتبات مکرر با مراجع ذیصلاح از جمله کمیسیون صنعت و امور زیربنایی هیات دولت، مجوز ورود و ترخیص تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی شامل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس تویوتا هارد تاپ، ۳۰۰ دستگاه خودرو نجات تیپ ۲ و ۳۰۰ دستگاه تویوتا هایلوکس۲ کابین کمک دار عملیاتی بدون رعایت ضوابط فنی ورود خودرو ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجوز ورود این خودروها تا پایان سال ۱۴۰۱ در دولت تصویب شده است، افزود: با توجه به لزوم حمایت از صنایع داخلی کشور تجهیز خودروهای موصوف توسط کاربری سازان داخلی انجام خواهد شد و استفاده از تمام معافیت‌های قانونی جمعیت هلال احمر ذیل بند ر ماده ۱۱۹ قانون گمرک و نیز عدم اسقاط خودرو فرسوده در این پروژه، مد نظر قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه تلاش‌های کارشناسی انجام شده در تامین و تقویت ناوگان لجستیکی هلال احمر در ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با پیگیری لازم، اعتبارات مالی مربوط به خرید خودروهای یاد شده تامین و فرایند قانونی آن با سرعت بالا و در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال جاری حداقل به تعداد ۳۰۰ دستگاه خودرو محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هدایتگری مدبرانه رئیس جمهوری، معاون اول ریاست جمهوری پشتیبان و یاریگر هلال احمر در این مسیر و تقویت ناوگان امدادی هلال احمر خواهد بود.

این امر در راستای توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و تلاش در جهت تمرکززدایی و تقویت متوازن جمعیت هلال احمر استان‌های کشور و پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت، به منظور انجام وظایف قانونی جمعیت هلال احمر در نجات و رها سازی و انتقال مصدومین ناشی از وقوع حوادث و سوانح ذیل جز ۲ بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و سایر اسناد بالا دستی از جمله بند ب ماده ۷۷ قانون برنامه توسعه ششم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور و همچنین آیین نامه امداد و نجات انجام خواهد شد.

کد خبر 5035083

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی عملیات امداد و نجات شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پلیس راهور ترافیک قوه قضاییه وضعیت راهها آموزش مجازی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهل سالگی دفاع مقدس اربعین حسینی پیش بینی وضعیت هوا جمعیت هلال احمر دستگاه خودرو ۳۰۰ دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: بدون اطلاع قبلی از طریق مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای مدیریت بحران با تماس به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی شهرستان بردسکن مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۵ محور بردسکن به انابد سه راهی روستای حطیطه بلافاصله دو تیم از این پایگاه در قالب یک دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند.

حسن جوان افزود: در اجرای این مانور تیم امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه در اسرع وقت در محل حادثه حضور و نسبت به رها سازی مجروحان این حادثه فرضی اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی نیرو‌های پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی در مواقع حوادث جاده‌ای اعلام کرد.

درحاشیه این مانور علی سروری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بردسکن با تقدیر از مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر برگزاری این مانور فرضی از حضور به موقع نیرو‌های پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید موسوی در رسیدن به سر صحنه تصادف قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل