Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «پرده گشا، رازنما» که به بررسی زندگی و افکار «توفیق سبحانی» از استادان زبان و ادبیات فارسی و مولاناپژوه بزرگ ایران پرداخته است، روز دوشنبه هفتم مهر ماه در قالب برنامه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

گفتنی است، دوشنبه هفتم مهرماه روز بزرگداشت، شمس تبریزی و سه شنبه هشتم مهر روز بزرگداشت مولانا نام گرفته است که به همین مناسبت مستند «پرده گشا، رازنما» از مجموعه حکایت دل روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق سبحانی از فرهیختگان معاصر در زمینه زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز به دنیا آمد. وی پس از أخذ فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دوره دکتری دانشگاه استانبول در رشته عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به دریافت درجه دکتری نائل آمد.

او نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و به تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشغول می‌باشد. کتاب «مولانا جلال الدین، زندگانی، فلسفه، آثار گزیده‌ای از آنها» ترجمه‌ی توفیق سبحانی، در دوره سوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگی نامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۷ بازپخش می‌شود.

کد خبر 5035175

منبع: مهر

کلیدواژه: توفیق سبحانی مولوی شبکه چهار سیما مجمع جهانی صلح اسلامی معرفی کتاب محرم 99 هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس اربعین 99 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طوبی کرمانی سازمان اوقاف و امور خیریه اربعین حسینی رادیو گفتگو پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات شمس تبریزی دفتر تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج؛ قسمت اول از فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» با عنوان «همیشه باهم» به کارگردانی امیرحسین اسیوند امشب چهارشنبه 29 فروردین ماه ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«همیشه باهم» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور روایتی از دو خواهر دوقلو همسان ساکن داراب شیراز که در یک زمان باردار هستند.

فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت 18 و جمعه‌ها ساعت 9 از شبکه دو پخش خواهد شد.

«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده:مهدیه سادات محور، کارگردان و مجری طرح:امیرحسین اسیوند، صدابردار:محمدرضا امین آبادی، تصویربرداری و تدوین: امیرحسین اسیوند، مدیر تولید: سمانه امینی، طراح پوستر: احمدرضا رضائی

دیگر خبرها

  • مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • «همیشه با هم» در «پا به ماه» روی آنتن شبکه دو
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • «مشاور»، از شبکه دو سیما
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟