Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، جلسه شورای عالی مسکن پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه از بخش مسکن بعنوان یکی از بخش های پیشران اقتصاد کشور یاد کرد و از وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی خواست برای فعال کردن بخش مسکن بعنوان یکی از بخش های مولد و اثرگذار در اقتصاد کشور برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور همچنین با قدردانی از وزارت راه و شهرسازی و نظام بانکی کشور برای تدوین و اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اظهار امیدواری کرد این طرح و سایر طرح های مرتبط با احداث مسکن با سرعت استمرار یابد تا با فعال شدن بخش مسکن شاهد تغییرات اساسی در بخش ساخت و ساز و سرمایه گذاری در کشور و نیز در بخش جهش تولید باشیم.

وی همچنین از برنامه ریزی های انجام شده برای پرداخت تسهیلات بانکی به مستأجران بعنوان کمک ودیعه اجاره مسکن قدردانی کرد و گفت: این طرح که برای نخستین بار و برای حمایت از مستأجران در کشور اجرا شده، خوشبختانه با استقبال قابل توجه مردم روبرو شده و براساس گزارش های ارائه شده 1 میلیون و 800 هزار نفر در مدت زمانی کوتاه در این طرح ثبت نام کرده اند که تاکنون پرداخت تسهیلات برای 30 هزار پرونده انجام شده و سایر پرونده ها نیز در دست اقدام است.

جهانگیری با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن گفت: نظام بانکی کشور باید تمرکزی جدی بر بخش مسکن بعنوان یکی از بخش های موثر در جهش تولید معطوف کند که لازم است در این خصوص بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه بسته پیشنهادی جامعی برای تأمین مالی بخش مسکن در سال 1399 و 1400 تدوین کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: در شرایطی که رشد سرمایه گذاری در کشور منفی است، افزایش سقف تسهیلات در بخش مسکن می تواند در بهبود سرمایه گذاری در کشور و نیز اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای تولید یک میلیون واحد مسکونی موثر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین سازوکاری دقیق برای مشخص بودن برنامه های تأمین مالی در پروژه های مختلف به خصوص پروژه های مرتبط با مسکن، گفت: سوابق و تجربیات گذشته نشان می دهد پروژه هایی که نحوه تأمین مالی آنها از زمان شروع پروژه به صورت دقیق مشخص بوده است، به موقع و براساس برنامه زمان بندی به اتمام رسیده اند. بنابراین لازم است در طرح های مرتبط با تولید مسکن نیز نحوه تامین مالی از ابتدای پروژه بصورت دقیق و مطابق برنامه زمانبندی مشخص باشد.

در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونین بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه های ذیربط نیز حضور داشتند، گزارشی از شاخص های بخش مسکن و عملکرد سامانه های حوزه مسکن ارائه شد.

در این گزارش در خصوص توزیع متوسط قیمت مسکن در استان های مختلف، تعداد معاملات واحدهای مسکونی ثبت شده در کشور و توزیع متوسط قیمت مسکن در مناطق 22 گانه شهر تهران توضیحاتی ارائه شد و گزارشی نیز از دو سامانه «ملی املاک و اسکان کشور» و «مدیریت طرح اقدام ملی مسکن» که در وزارت راه و شهرسازی از سال 1398 راه اندازی شده ارائه گردید.

ارائه گزارش در خصوص برنامه تفاهم نامه های طرح اقدام ملی مسکن و گزارش عملکرد طرح اقدام ملی دستگاه های تابعه از دیگر موضوعاتی بود که در این گزارش به آن پرداخته شد.

در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات و مصوبات مورد نیاز جهت ساماندهی و تعادل در بازار مسکن و تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی نماینده وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم در خصوص این پیشنهادات اتخاذ گردید.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن یکی از بخش بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرفهایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

وزیر ورزش ادامه داد:  فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس