Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@21:13:53 GMT

۲۹۶ سالن سینما در کشور درحال ساخت است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۲۷۷۰

۲۹۶ سالن سینما در کشور درحال ساخت است

رئیس سازمان سینمایی در جریان بازدید از پردیس سینمایی صبامال از ساخت ۲۹۶ سالن سینما در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان سینمایی، حسین انتظامی در بازدید از پردیس سینمایی صبامال ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تقدیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت ساخت این مجموعه سینمایی گفت: این اقدام نشان از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ارتش دارد که در کنار حضور پررنگ بخش خصوصی در سالن سازی وارد این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصا در منطقه ای با تراکم جمعیت بالا که زیر ساخت سینمایی کمی داشتیم.

وی افزود: ارگان های نظامی دارای سالن های متعددی در سراسر کشور هستند که این آمادگی از سوی سازمان سینمایی جهت تجهیز و اضافه شدن این سالن ها به مجموعه سینماهای کشور و قرار گرفتن در چرخه اکران وجود دارد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به دوران کرونا و مشکلاتی که برای سینما و سینماگران بوجود آمد ادامه داد: در کنار سایر بخش ها، سالن های سینما هم دچار آسیب جدی شدند و در جلسات مختلفی که در کارگروه کرونا داشتیم سعی کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم. پرداخت سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم ها و ارائه تسهیلات جهت پرداخت بدهی اکران ۹۸ سینماها از جمله آنها بود.

انتظامی تاکید کرد: سینما و اساساً تولید و مصرف فرهنگی و در شکل کلی، فعالیت‌های روزمره زندگی در زیست کرونایی تعطیل‌بردار نیست اما با مدل اقتضایی و خلاقانه خود صورت می‌گیرد.

وی توجه به ساخت سینما و توسعه آن را از فعالیت های جدی سازمان سینمایی در دو سه سال گذشته برشمرد و گفت: مطابق اعلام موسسه سینما شهر در شش ماه گذشته ۲ سینما با ۷ سالن به ظرفیت ۵۶۷ صندلی به بهره برداری رسیده و ۹ سینما با ۴۳ سالن به ظرفیت ۵ هزار و ۲۷۳ صندلی آماده افتتاح هستند.

انتظامی افزود: کل سینماهای در دست ساخت ۷۶ سینما با ۲۹۶ سالن به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۵۴ صندلی هستند که ۱۱ سینما با ۳۵ سالن به ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ صندلی در مراحل پایانی ساخت و ۵۴ سینما با ۲۱۱ سالن به ظرفیت ۳۲ هزار و ۵۱۴ صندلی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش بار دیگر از سینماداران و پرسنل سینماها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برای حضور امن خانواده ها در سالن های سینما قدردانی کرد و گفت: این از مسئولیت‌شناسی جامعه سینمایی کشور حکایت دارد که سلامت مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

در این بازدید که صبح امروز 7 مهرماه انجام شد سرهنگ محسن پریانی مدیرعامل صندق صبا متعلق به بنیاد تعاون ارتش توضیحاتی را در خصوص این پردیس سینمایی ارائه کرد.

پردیس سینمایی صبا واقع در خیابان کارگر پایین تر از میدان حر با 5 سالن و مجموع ظرفیت 851 صندلی 13آبان ماه همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) افتتاح می شود.

سالن‌های این پردیس به نام عملیات‌های تاثیرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران سازمان سینمایی حسین انتظامی سالن سینما سینماسازی سازمان سینمایی پردیس سینمایی سالن به ظرفیت سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان