Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله عبادی با بیان این‌که علاج مهار سیستم سرمایه‌داری لیبرال دموکراسی غرب این نیست که با او مذاکره شود گفت: اگر جلوی دشمنان و تفکر لیبرال دموکراسی غرب را نگیرید و آن سلطه جهانی حاصل گردد، یقین بدانید که برای همیشه راه سعادت بر بشر بسته خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوا فضای سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خداوند متعال بعد از خلقت انسان می فرماید ” فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ ” لذا لازمه اش این است که این انسان ”احسن المخلوقین” است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفسیر قرآن گاهی با خود قرآن و گاهی با حدیث و علم است، اما یک تفسیر قرآن در صحنه میدانی است، یعنی اگر بخواهیم تفسیر قرآن را درک کنیم باید به جامعه بشری نگاه کنیم زیرا یک واقعیت غیر قابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی بالاتر از فرشته که باید مسجود ملائکه باشند، ارواح شهدای راه حق و دین، علمای راستین و عرفای واصلین و چهره هایی در زمان معاصر همچون امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید آیت الله مطهری و شهید دکتر مصطفی چمران، هستند.

آیت الله عبادی ادامه داد: بارها شنیده ایم که تفکر لیبرال دموکراسی از حکومت مطلق خودش در جهان به پایان تاریخ تعبیر می کند.

وی گفت: تفکر لیبرال دموکراسی غرب از انسان تعبیر به حیوان اقتصادی می کند و خوب و بد، درست یا نادرست و حق و باطل برایش معنا ندارد، لذا هر چیزی که توجیه اقتصادی داشته باشد برای این تفکر درست است، حال می خواهد قتل عام، هتک ناموس و از بین بردن بشر و ویران کردن کشورها باشد.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: تِز استعمارگران برای اینکه به سلطه جهانی برسند و پایان تاریخ را اعلام کنند، این است که انسان ها را حیوان کنند و همه صفات کمالات، ارزش ها، اخلاق، ایمان، ادب، ناموس و خوبی ها را از بین ببرند.

آیت الله عبادی ابراز کرد: هدف تفکر لیبرال دموکراسی غرب بر توسعه مواد مخدر، آلوده کردن جامعه به فحشا و منکرات، از هم پاشیدن خانواده ها و از بین بردن ارزش های دینی و اخلاقی، برای این است که از انسان یک حیوان بسازد.

وی یادآور شد: کشورهای غربی، دولتی به معنای صحیحش ندارند، بلکه آنها مهره ها و عناصر طبقاتی سرمایه دارانی هستند که در قالب های فرمول نمایشی قرار گرفته اند و موظف هستند که ایده های سرمایه داران را جهت سلطه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از یک سال است که شنبه هر هفته جلیقه زردهای فرانسه به خیابان ها می آیند تا به دوران کرونا برخورد کردند، و تنها یک سوال دارند و آن این است که این چه سیستم سرمایه داری لیبرالی است که ۹۹ درصد ثروت در اختیار یک درصد جمعیت و یک درصد ثروت در اختیار ۹۹ درصد جمعیت است، اما دولت فرانسه به جای اینکه پاسخشان را بدهد، آنها را کور، شکنجه، زندانی و قطع عضو می کند و این در حالی است که حرف از آزادی بیان می زند.

آیت الله عبادی ادامه داد: در فرانسه هر زمانی که به پیغمبران اهانت می شود با کمال پررویی می گویند آزادی بیان است اما اگر در همان کشور فردی نسبت به هولوکاست تردید کند، وی را آزاد نمی گذارند و زندانی اش می کنند.

وی گفت: در آمریکا وقتی مردم حرفی برای گفتن دارند به جای اینکه دولت آمریکا پاسخ منطقی به آنها بدهد، راه کشتن و زخمی کردن و زندانی کردنشان را در پیش می گیرد.

امام جمعه بیرجند افزود: مسئله پایان تاریخ حکومت لیبرال دموکراسی غرب یعنی اینکه به هیچ فرد، جریان و ملتی هیچگونه فرصتی نمی دهد و دیگر تغییر و تبدیلی ممکن نخواهد بود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علامت نفوذ دشمنان، فاسد کردن مردم است، خاطرنشان کرد: استعمارگران انواع شگردها، فریب ها و سازش کاری ها را در دستور کار خود قرار داده اند و در هرکجا که ورود پیدا می کنند نیز ابتدا سعی دارند تا انسان ها را فاسد کنند.

وی مطرح کرد: آیا خیال می کنید که انواع مسائلی که در ایران رخ می دهد از جمله در مسائل اقتصادی اتفاق است؟ خیر این موارد پروژه است زیرا در مسائل اقتصادی اتفاق معنی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمنان ممکن است با ده ها واسطه، بر روی تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تأثیر بگذارند، لذا حقوق های نجومی، اختلاس ها، دزدی ها و رشوه خواری ها طرح و برنامه دشمنان است.

آیت الله عبادی بیان کرد: چرا رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی به گوش هیچ مسئولی نمی رود؟ اگر این ها اتفاق باشد یک بار که گفته شود، اصلاح می شود.

وی تأکید کرد: جهاد شما در راه خدا و حفظ ایمان، ناموس و ارزش های مردم یک بحث است اما کار شما تنها در چهارچوب ارزش ها خلاصه نمی شود، بلکه برای نجات نوع انسان که محبوب خدا است، جهاد می کنید.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: اگر شما و امثال شما جلوی دشمنان و تفکر لیبرال دموکراسی غرب را نگیرید و آن سلطه جهانی حاصل گردد، یقین بدانید که برای همیشه راه سعادت بر بشر بسته خواهد شد.

آیت الله عبادی افزود: ارزش جهاد شما چیزی نیست که با عدد و رقم محاسبه گردد لذا تنها خدا می داند که در نزدش چه مقامی دارید.

وی گفت: همه آزادی ها، ارزش ها، ایمان، درستی، صداقت و اخلاق در گرو جبهه شما است لذا شکر خداوند متعال را بسیار به جای آورید و برای پدر، مادر و اجداد گذشته خود دعا کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که شما همانند سدی در برابر هجوم بدتر از مغول تفکر سرمایه داری لیبرالی هستید، گفت: هیچ آفتی برای بشر بدتر از سیستم سرمایه‌داری لیبرال نیست.

آیت الله عبادی ابراز کرد: استعمارگران در هرجا که انسان قالتاق، دروغگو و فاسدی است از او پشتیبانی می کنند و هرجا که انسان صالحی وجود دارد سعی می کنند به هر بهانه ای او را از بین ببرند.

وی با اشاره به این‌که علاج مهار سیستم سرمایه داری لیبرال دموکراسی غرب این نیست که با او مذاکره شود، افزود: ما همواره گرفتار دو زاویه مشکل‌خیز هستیم یکی شیطان های آن‌چنانی و دیگری ابله‌های اینچنینی که هرگاه شیطان، شیطنت می‌کند این ابلهان می‌پذیرند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که قدرت شما دشمنان را ناکام خواهد گذاشت، تأکید کرد: مقابله با دشمنان تنها یک راه دارد و آن راهی است که شما انتخاب کرده اید، لذا با ایمان به خدا بر روی پای خود و استعدادهای خود بایستید و جواب زور آن‌ها را با قدرت بدهید زیرا با لبخند و چاپلوسی نمی‌توان جوابشان را داد.

آیت الله عبادی گفت: این‌که شخصیت‌هایی مانند امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند "دست و بازوی شما نیروها را می‌بوسم" تعارف نیست بلکه یک واقعیت است، این دست‌ها و بازوها بسیار ارزشمند هستند زیرا نوع بشر را نجات خواهند داد و امیدواریم خداوند متعال به ما نیز شایستگی دهد که بر دست و بازوی شما بوسه بزنیم و بر وجود شما دعا کنیم.

انتهای پیام/6/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تفکر لیبرال دموکراسی غرب امام جمعه بیرجند آیت الله عبادی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است

در اسلام حقوق به حق‌الله و حق‌الناس تقسیم می‌شود. «حق‌الله» حقوق خداوند بر بندگان و شامل تمام امر و نهی‌های الهی است. خداوند تکالیفی مانند نماز و روزه بر عهده بندگان خود گذاشته که در صورت انجام ندادن این تکالیف، توبه و قضای آن‌ها واجب می‌شود.

در مقابل آن «حق‌الناس» احترام به حقوق مردم بر یکدیگر است که فقط مخصوص حقوق مالی نیست و جان و آبروی افراد را نیز شامل می‌شود. در «رسالة الحقوق» یادگار چهارمین اختر برج امامت، بیش از 50حق و تکلیف نسبت به دیگران ذکر شده است. علامه طباطبایی(ره) در کتاب تفسیر المیزان در شرح آیه44 سوره مدثر بیان کرده: مراد از اطعام مسکین در این آیه، انفاق بر تهیدستان جامعه است و نماز نیز اشاره به حق‌الله دارد و این دو قسم حق را باید پرداخت.

با وجود این سفارش‌ها حتماً شما هم زیاد شنیده‌اید «خدا حق‌الله را می‌بخشد ولی حق‌الناس را نمی‌بخشد» یا «شما مراقب حق‌الناس باشید، مال مردم را نخورید و آبروی مردم را نریزید؛ نماز نخواندید مهم نیست، چون حق خداست و خدای مهربان از حق خودش می‌گذرد».

گفت‌وگوی ما با حجت الاسلام مرتضی رحیمیان، از اساتید ستاد اقامه نماز در خصوص روشن شدن ابعاد حق‌الله و این ادعاست. اینکه آیا رحمان و رحیم و بخشنده بودن خداوند، دلیلی موجه بر گذشت از حق‌الله و سبک شمردن نماز یا کوتاهی در انجام فرایض دینی است؟

نبخشیدن حق‌الناس در قیامت

حجت‌الاسلام رحیمیان در ابتدا با اشاره به تأکید قرآن و ائمه اطهار(ع) بر ضرورت رعایت حق‌الناس، می‌گوید: در روایات آمده خداوند متعال به عزت و جلال خود قسم خورده در قیامت از هر چه بگذرد، از حق‌الناس نخواهد گذشت. این تفکر و توجه به حق‌الناس بسیار پسندیده است، اما برای این جمله که اگر کسی حق‌الناس را رعایت کند، خدا حق‌الله را می‌بخشد؛ چه دلیل، آیه یا روایتی دارید که مراجع عظام تقلید در این هزارو400 سال ندیده‌اند؟ آیا خداوند مطلبی را به شما گفته که به پیامبر(ص) و امامانش نگفته است؟ زیرا پیامبر اکرم(ص) و 12 امام(ع) همیشه توصیه می‌کردند مواظب ظلم به مردم باش و در کنار آن، همگی متفق‌القول به خواندن نماز سفارش می‌کردند و با اینکه به هیچ بنده‌ای ظلم نمی‌کردند، باز نماز می‌خواندند.

او ادامه می‌دهد: اگر فقط رعایت حق‌الناس کفایت می‌کند و خواندن نماز مهم نیست، پس چرا در آیات بسیاری از قرآن کریم به خواندن نماز توصیه شده است؟ نماز در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است. حضرت ابراهیم(ع) از خداوند درخواست کرد «پروردگارا من و ذریه‌ام را بر پا دارنده نماز قرار ده» یا به حضرت موسی(ع) در کوه طور خطاب شد «همانا من الله هستم، معبودی جز من نیست؛ مرا پرستش کن و نماز را برای یاد من برپا دار». حضرت عیسی(ع) نیز می‌گوید «مرا توصیه به نماز و زکات مادام که زنده‌ام کرده است».

رعایت حق‌الناس یا انجام واجبات؟

کارشناس مرکز تخصصی نماز تشریح می‌کند: در آیین مقدس اسلام نماز جایگاه ویژه‌ای دارد و در قرآن کریم بر آن تأکید فراوان شده است. خداوند در قرآن، 17 مرتبه فرموده است باید، باید و باید نماز بخوانید. در قرآن کریم خدا بی‌نمازها را تهدید می‌کند. در آیه42 سوره مدثر آمده است: «اهل بهشت از برخی اهل جهنم ـ در حالی که عذاب می‌شوند ـ می‌پرسند چه چیزی شما را در این جهنم قرار داد؟ یکی از دلایلی که جهنمیان ذکر می‌کنند این است که می‌گویند از نمازگزاران نبودیم». اگر فقط رعایت حق الناس کفایت می‌کرد خداوند نباید دستور به نماز می‌داد.

رحیمیان به برخی از آثار دنیوی و اخروی نماز اشاره و بیان می‌کند: نماز بزرگ‌ترین و محکم‌ترین تکیه‌گاهی است که انسان‌ها را از سرگردانی و بلاتکلیفی نجات داده و راهنمای ما در این دنیاست. نماز پشتوانه‌ای در بحران‌های زندگی و در غم‌ها و مشکلات است، زیرا به انسان قدرت ایمان، اراده و صبر می‌دهد و او را از ناامیدی دور می‌کند. نماز ذکر خداست و ذکر خدا آرامش‌دهنده قلب‌ها، الا بذکر الله تطمئن القلوب. علاوه بر آن، نماز تعظیم در برابر خدا و عزت انسان را در پی دارد، عامل وحدت‌بخش بوده و نظم و انضباط ایجاد می‌کند. نظافت و پاکیزگی، رعایت حقوق دیگران، احترام به پدر و مادر، رعایت پوشش اسلامی، استحکام بنیان خانواده، آشنایی با مسائل سیاسی و اجتماعی جهان، آرامش روانی و پرورش تمرکز ذهن بخشی دیگر از آثار نماز است.

حق‌الناس در برابر حق‌الله

پژوهشگر ستاد اقامه نماز یادآور می‌شود: تمامی دستورات خدای تبارک و تعالی، برای انسان فایده‌ای دارند و اگر فردی به هر دلیل آن دستور را رعایت نکند، از فواید آن بهره‌مند نمی‌شود. حتی اگر کسی حق‌الناس را به صورت کامل رعایت کند، روز قیامت به‌خاطر نماز نخواندن از فواید بی‌شمار نماز بهره‌مند نمی‌شود. طبق آنچه پیامبر اکرم(ص) فرمود، نماز نوری در قیامت برای مؤمنان است. اَلصَّلاَةُ نُورُ اَلْمُؤْمِنِ. خداوند در آیه 13 سوره حدید می‌فرماید: «مردان و زنان منافق به مؤمنان می‌گویند نظری به ما بیفکنید تا از نور شما پرتویی برگیریم. به آن‌ها گفته می‌شود: به پشت سرِ خود بازگردید و نوری بدست آورید». نماز هزاران فایده برای دنیا و آخرت و جسم و روح ما دارد و به بهانه اینکه حق‌الناس را رعایت می‌کنیم، نباید نماز را سبک بشماریم.

حجت‌الاسلام رحیمیان در پایان با بیان اینکه هر حق‌الناسی حق‌الله هم است، می‌گوید: همه چیز حتی انسان‌ها مملوک خدا هستند و اگر هر حقی از کسی ضایع شود، در واقع حق خدا ضایع شده است. ضمن اینکه اگر حقی ضایع شود، چه حق‌الله چه حقالناس، برای خدای رحمان ضرری ندارد بلکه این آدمی است که ضرر می‌کند. ضایع کردن حق‌الله که نماز نخواندن یکی از مصادیق آن است، یعنی ظلم به خود و این ظلم مستلزم عذاب الهی است، مگر آنکه خدای رحیم آن را ببخشید.

مریم احمدی شیروان

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید
  • حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد
  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • (ویدئو) بارش شدید برف در اورامانات کردستان و بسته شدن گردنه تته