Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در اولین روز از سفر خود به یونان، با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود دیدار کرده و بر لزوم حل اختلافات در شرق دریای مدیترانه تأکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این دو متحد «پیمان آتلانتیک شمالی» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «آمریکا و یونان بار دیگر تأکید کردند، معتقدند که مسائل پیرامون تعیین مرزهای دریایی باید به صورت مسالمت‌آمیز در مطابق با قوانین بین المللی حل و فصل شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یونان و آمریکا در این بیانیه مدعی شدند‌، از تمام توان خود برای حفظ ثبات و امنیت در بخش‌های وسیع‌تری از این منطقه استفاده خواهند کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا پامپئو روز گذشته در تماس تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره اوضاع در شرق مدیترانه و ضرورت اهمیت اتحاد ناتو گفت‌وگو کردند.

پامپئو در این تماس تلفنی از تصمیم اخیر ترکیه و یونان برای از سرگرفته شدن مذاکرات درباره فعالیت‌های اکتشافی در دریای مدیترانه نیز استقبال کرد و خواستار کاهش تنش‌ها در این منطقه شد.

چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا به قبرس سفر کرد و در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور از اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه به شدت ابراز نگرانی کرد.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یونان آمریکا مدیترانه ترکیه دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی