Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر مشهد در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای عملیات شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه سال ۱۳۶۰ را گرامی‌داشت.

محمدرضا حیدری گفت: خراسان و لشکر ۷۷ ثامن الائمه (ع) ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار پررنگی در این عملیات غرورآفرین ایفا کرد.

فرمانده گردان ۱۵۳ قوچان در عملیات شکست حصر آبادان نیز گفت: همه باید از امام خمینی (ره) درس بگیریم چرا که ایشان هر قدمی برمی‌داشت با نیت رضای الهی و برای خدا بود لذا همیشه پیروز می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر منوچهر کهتری افزود: به همین دلیل بود که همه مردم ایران به ایشان ارادت داشتند و ثمره آن انقلابی شد که تمام حکومت‌های ظالم را آزار داد.

وی ادامه داد: این نظام و انقلاب با نیت پاک شکل گرفته و برهمین اساس پابرجاست و از تمامی گزندها مصون خواهد بود.

فرمانده گردان ۱۵۳ قوچان در عملیات شکست حصر آبادان به بیان خاطراتی از عملیات شکست حصر آبادان پرداخت و گفت: تنها راه نفوذ دشمن به آبادان، بهمن‌شیر بود و برهمین اساس، نیروهای خود را در این نقطه مستقر کردیم، آبادان چنان اهمیتی داشت که به اذعان منافقین، اگر این شهر اشغال می‌شد، ایران ساقط شده بود.

وی افزود: نیت همه رزمندگان در جنگ تحمیلی الهی بود و کاری که برای خدا انجام شود، حق تعالی حافظ آن است؛ همین بود که در جنگ تحمیلی، ایران توانست در مقابل بیش از ۴۰ کشور دنیا مقاومت کند و به پیروزی برسد. آن هم در شرایطی که حتی مهمات ما سهمیه‌ای بود و نیروهای عراقی با امکانات بی نهایت بر روی ما آتش می‌ریختند.

امیر کهتری ادامه داد: در مراحل مختلف جنگ و حضور در موقعیتهای خطیر نظامی بارها این مساله را احساس کرده‌ام، زمانی که حرکت و اهداف ما برای خدا باشد به نتیجه خواهیم رسید.

عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) پیرو پیام تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر آبادان، پنجم مهر ماه سال ۱۳۶۰ توسط لشکر ۷۷ خراسان صورت گرفت که طی آن حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد گردید و هزار و ۷۰۰ نظامی عراقی در شرق کارون به اسارت نیروهای ایرانی درآمد.

همچنین ۱۸۰ دستگاه تانک و نفربر و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو سنگین و تعدادی سامانه موشکی نیز به غنیمت گرفته شد.

عملیات کلاسیک و موفق شکست حصر آبادان با تقدیم ۱۳۷ شهید با موفقیت کامل طی ۴۸ ساعت به پایان رسید و به فرمایش فرمانده کل قوا، پیشقراول پیروزی‌های بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس بود.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس محمدرضا حیدری هفته دفاع مقدس امام خمینی(ره) شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس محمدرضا حیدری هفته دفاع مقدس امام خمینی ره شورای اسلامی شهر مشهد جنگ تحمیلی دفاع مقدس محمدرضا حیدری هفته دفاع مقدس امام خمینی ره شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور عملیات شکست حصر آبادان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با حضور در ایستگاه رادار تاکتیکی زرینه رود میاندوآب، ضمن بازدید از بخش‍های مختلف این یگان پدافندی، توان رزم و آمادگی دفاعی این سایت را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا، وی در این بازدید، با قدردانی از اقدامات کارکنان پدافند هوایی ارتش، گفت: تلاش‍های ارزشمند دلاور مردان همیشه بیدار پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور، موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران اسلامی در برابر نفوذ و شیطنت‍های بیگانگان شده است.

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888243

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر مراکش/ شمسایی نگران دفاع باشد
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در ترور یک فرمانده حماس
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم
  • فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است