Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۹۰ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر رسید، ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفت مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۱۴ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۷۶ هزار و ۵۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۹۵۹ هزار و ۷۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

۷۰درصد موارد مرگ کرونا سالمند هستند

وی گفت: امروز آغاز هفته سالمندی است. برنامه های هفته سالمندی از امروز تا ۱۳ مهر با شعار «کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» در کشور برگزار می شود. هم اکنون ۹.۱۳ درصد جمعیت کشور سالمند بالای ۶۰ سال است. سالمندان آسیب پذیرترین گروه در برابر بیماری کووید۱۹ هستند به طوری که از زمان شروع اپیدمی کرونا در کشور ۵۰ درصد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ و ۷۰ درصد موارد مرگ این بیماری از بین سالمندان بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با توجه به خطر بیماری کووید۱۹ برای سالمندان ضرورت دارد ضمن پرهیز از ایجاد اضطراب و نگرانی برای آنان، هوشیاری و دقت نظر بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری برای سالمندان انجام شود. برای این کار باید ضمن آموزش اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا به سالمندان،خانواده و اطرافیان سالمندان نیز از ارتباط نزدیک با آنان از جمله در آغوش گرفتن و روبوسی با آنان پرهیز کنند و خرید روزانه مایحتاج منزل به فردی غیر از سالمندان بسپارند و تا جای ممکن از از غذاهای پخته برای سالمندان استفاده شود.

لاری ادامه داد: خانواده ها باید دقت کنند تا سالمندان قبل از مصرف غذا و دارو حتما دست های خود را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویند یا با محلول های حاوی الکل ضدعفونی کنند. در صورتی که افراد خانواده سرفه، عطسه یا علایم بیماری دارند از نزدیک شدن به سالمندان خودداری، از ماسک استفاده کنند و محیط پیرامون و سطوح را ضدعفونی کنند و به کودکان نیز بیاموزند تا از در آغوش گرفتن و نزدیک شدن به سالمندان پرهیز کنند و همواره فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از سالمندان حفظ شود.

وی گفت: با توجه به اپیدمی کووید۱۹ باید تا جای ممکن از مسافرت سالمندان و حضور آنان در اماکن عمومی خودداری شود، از مهمانی دادن و به مهمانی رفتن پرهیز شود و تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد سالمندان استفاده نشود و در صورت ضرورت از تماس سالمندان به اشیا داخل وسایل حمل و نقل عمومی و دستگیره های این وسایل خودداری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سالمندانی که به یکی از بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی، تنفسی، دیابت یا نقص ایمنی دچار هستند، بیشتر در معرض خطر هستند و نباید از خانه خارج شوند و مطلقا نباید در اماکن پر ازدحام حضور پیدا کنند، امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و مسئولیت پذیری همه ایرانیان، شاهد توقف روند صعودی موارد ابتلا به کرونا و بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.


چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

با افزایش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در استان طی روزهای اخیر، این استان در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفت و در این باره مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: 

این وضعیت همزمان با ورود استان به موج سوم شیوع کرونا رخ داده است به شکلی که این استان بلافاصله از اوج موج دوم کرونا وارد موج سوم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۳ بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و ۱۱۸ بیمار بستری قطعی نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۶ نفر از آنها در شرایط وخیمی قرار دارند.

 

بی توجهی ۴۶ درصد مردم خراسان شمالی به پروتکل‌های بهداشتی 

همچنین از خراسان شمالی نیز خبر رسیده که تنها ۵۴ درصد از شهروندان استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 دکتر سیداحمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه تنها ۴۹ درصد از مردم استان به استفاده از ماسک گردن نهاده اند که این رقم نیز از میانگین کشوری این شاخص پایین تر است.وی افزود: این در حالی است که با ورود موج سوم کرونا، آمار مبتلایان به این بیماری در خراسان شمالی رشد چشمگیری پیدا کرده است و شمار جانباختگان این بیماری افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان در کشور، تصریح کرد: مقرر شده است برای مهار ابتلای شهروندان به این بیماری، در استان های با وضعیت قرمز، از جمله استان خراسان شمالی محدودیت های بیشتری اعمال شود.

 

غربالگری ۱۷ هزار مادر باردار سیستان و بلوچستان 

از زاهدان خبر رسیده که بیش‌از ۱۷هزار مادر باردار سیستان و بلوچستان در مرحله سوم مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند. دکتر مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: با غربالگری انجام شده ۱۱۸ مادر باردار دارای علائم کرونا شناسایی و به مراکز منتخب ارجاع داده شدند.

وی افزود: همزمان با مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا که به صورت غیرحضوری از مرداد در سیستان و بلوچستان آغاز شده تاکنون بیش‌از یک میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر علائم این ویروس مورد بررسی قرار گرفتند.

 

تصور اشتباه از اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان مشکل‌ساز شد

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان تصور اشتباه از اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان مشکل ساز شده است گفت: عده‌ای از مردم تصور می‌کنند با اعلام وضعیت سفید کرونا ،بیماری به پایان رسیده است و باید در شرایط عادی زندگی کنیم .

 رضا نجاتی در خصوص ایجاد محدودیت در خوزستان با توجه به وضعیت قرمز کرونا افزود: وظیفه اجتماعی مردم است که برای حفظ سلامتی خود و خانواده درهرمکان از جمله خانه و محل کار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید فقط با ایجاد محدودیت ملزم شوند.وی با تاکید بر این نکته که اگر ۹۰ درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند ۱۰ درصد باقی مانده تمام زحمات را هدر می دهند. 

 

کرونا جان گوینده رادیو کرمانشاه را گرفت

خبر تاسف بار دیگر امروز این بود که غلامرضا جمشیدی گوینده با سابقه رادیو کرمانشاه روز دوشنبه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. این هنرمند کرمانشاهی مدتی را در بیمارستان های فارابی و گلستان بستری بود و در نهایت امروز دوشنبه در آی سی یو بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه در جنگ با ویروس کرونا، دارفانی را وداع گفت.

 

۱۰ بیمار کرونایی در البرز جان باختند

در البرز نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با هشدار در خصوص رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: با مرگ این بیمار شمار جان باختگان کرونا از ابتدا تاکنون در البرز به یک هزارو ۱۶۴ نفر رسید. وی بیان داشت : از صبح  دیروز تا اوایل وقت امروز ۹۳ نفر با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۵۶۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی البرز تحت مراقبت قرار دارند.

 

بیش از ۷ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند

پرویز یزدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفت هزار و ۱۵۷ نفر از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند :گفت: هم اینک ۲۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند. وی افزود: از این تعداد ۱۱۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش های ویژه بیمارستان های معین کرونایی استان تحت درمان هستند.

 

شمار فوتی‌های کرونایی در زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است

همچنین خدا بخش مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خبر داد : بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ملی کرونا این استان در زمینه نمونه‌گیری و تست سرپایی کرونا به نسبت جمعیت رتبه اول کشوری را کسب کرده و فوتی‌های کرونایی نیز به نسبت موارد مثبت ۲.۶ درصد بوده که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 

وضعیت ۷ شهرستان خراسان جنوبی به لحاظ کرونا پرخطر است

به گفته غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در حال حاضر چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و سه شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) از نظر شیوع ویروس کرونا هستند. وی افزود: شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خوسف، درمیان و فردوس در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و قاینات در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان سرایان هم در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 6 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 5 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 4 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 3 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 2 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 1 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 31 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 30 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 29 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 28 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 27 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 26 شهریور 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا وزارت بهداشت استان های قرمز کرونا استان های قرمز سیما سادات لاری شهرهای قرمز شهرهای قرمز کرونا استان های قرمز کرونایی شهرهای قرمز کرونایی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز سخنگوی وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی میانگین کشوری کووید۱۹ در کشور بیماری کووید۱۹ بیمار کرونایی ۲۴ ساعت گذشته خراسان شمالی بیمارستان ها خراسان جنوبی ویروس کرونا وضعیت سفید قرار دارند پایین تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف بیشتر غذا‌های دریایی مانند ساردین به جای گوشت قرمز می‌تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها منجر شود.

به گزارش مهر، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییر جهانی از مصرف گوشت قرمز به مصرف برخی ماهی‌ها می‌تواند به طور چشمگیری میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهد.

ماهی‌های مانند شاه ماهی، آنچوی و ساردین منبع غنی امگا ۳ و سایر مواد مغذی ضروری هستند و همچنین از نظر زیست محیطی پایدارتر از گوشت قرمز هستند.

بر اساس یافته‌ها، جایگزینی گوشت قرمز با این نوع ماهی‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ از مرگ ۷۵۰۰۰۰ نفر و کاهش ناتوانی مرتبط با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی جلوگیری کند.

محققان تاکید می‌کنند که این تغییر رژیم غذایی می‌تواند به‌ویژه برای کشور‌های با درآمد پایین و متوسط به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و فراوانی این ماهی‌ها در آن مناطق، مفید باشد.

محققان سناریو‌های متمایزی را برای ارزیابی اثرات جایگزینی گوشت قرمز با ماهی بر اساس روند‌های غذایی پیش بینی شده در ۱۳۷ کشور تا سال ۲۰۵۰ ایجاد کردند.

آن‌ها از یک چارچوب ارزیابی ریسک مقایسه‌ای استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه چنین جایگزینی می‌تواند بار جهانی بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با رژیم غذایی را در بزرگسالان کاهش دهد.

در میان سناریو‌های پیشنهادی، اولویت توزیع ماهی در مناطق با مصرف کم ماهی، به ویژه در کشور‌های با درآمد پایین و متوسط، بیشترین امید را در کاهش بار بیماری‌های کلی نشان داد.

تجزیه و تحلیل جامع آن‌ها نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با ماهی می‌تواند به طور بالقوه با کاهش بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی تا سال ۲۰۵۰ بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰۰ زندگی را نجات دهد.

به گفته محققان، اجرای این تغییر همچنین می‌تواند به کاهش ۸ تا ۱۵ میلیون مورد زندگی با ناتوانی کمک کند، که در درجه اول به نفع کشور‌های کم درآمد و متوسط درآمد است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که نزدیک به نیمی از مرگ و میر‌های جهانی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به بیماری‌های مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت و سرطان کولورکتال نسبت داده می‌شود.

محققان این فواید را عمدتاً به اسید‌های چرب امگا ۳ ماهی مانند EPA و DHA نسبت می‌دهند که در کاهش التهاب، فشار خون، کلسترول بد (LDL) و سطوح تری گلیسیرید موثرند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟