Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، یک شنبه شب بارسلونا در اولین بازی فصل لالیگایی خود مقابل ویارئال به برتری 4 بر صفر رسید. شروعی طوفانی از کومان که می‌تواند نوید بخش یک دوران دیگر مربی هلندی در بارسلونا باشد.

روز گذشته مطبوعات اسپانیا به تمجید از تیم کومان پرداختند. آنها این تیم را امیدوارکننده خواندند (در اینجا بخوانید)

اما سوال این است که آیا رونالد کومان نیز می‌تواند به مانند دیگر مربیان هلندی درخشان ظاهر شود و برای این باشگاه جاودانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش سعی داریم به 4 مربی هلندی گذشته بارسلونا نگاهی بیاندازیم.

در گزارش پیشین به ذکر بدترین مربیان تاریخ بارسلونا اشاره کردیم که می‌توانید در اینجا بخوانید.

*رینوس میشل

در سال 1971 ، یکی از برترین مربیان وقت فوتبال آژاکس را راها کرد تا به سرمربی بارسلونا بدل شود.

مربی‌ای صاحب سبک،‌خالق اصلی «توتال فوتبال» که پرورش دهنده یوهان کرویف در باشگاه آژاکس بود و توانست با نسل طلایی هلند در جام ملت‌های اروپای سال 1988 قهرمان شود.

او با تیم ملی هلند و درخشش یوهان کرویف در جام جهانی 1974 به فینال رسید ولی مغلوب آلمان شد.

این مربی سال 1971 پس از قهرمانی در اروپا با آژاکس به بارسلونا آمد. 3 سال در این تیم مربیگری کرد و آبی‌اناری‌ها را قهرمان اسپانیا کرد. پس از آن به کار در تیم ملی فراخوانده شد و دوباره در سال 1976 تا 1978 هدایت بارسا را برعهده گرفت.

او در مجموع 264 بازی بارسا را هدایت کرد و نتیجه آن 134 برد و 63 باخت شد.

*یوهان کرویف

ادامه دهنده راه میشل یکی از پرافتخارترین دوران شکوه بارسلونا را ساخت. نسلی طلایی از بازیکنان بزرگ آن زمان را تربیت کرد که در زمان کنونی مربیان موفق دنیا شوند.

 یوهان کرویف از سال 1988 تا 1996 سرمربی بارسلونا بود. او 430 بازی روی نیمکت بارسا نشست و 250 بار پیروز شد و 83 بار نیز شکست خورد.

او در سال 1992 با گل رونالد کومان مقابل سمپدوریا به برتری رسید و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. این افتخار برای اولین بار برای بارسایی‌ها اتفاق افتاد.

بارسلونا تحت هدایت کرویف، 4 بار قهرمان لالیگا شد، 3 بار سوپرکاپ اسپانیا، یک قهرمان کوپا‌دل‌ری،‌ یک قهرمانی سوپرکاپ اروپا و یک قهرمان لیگ اروپا را بدست آورد.

*لوئیس فان‌خال

او 2 دوره مربی بارسلونا را برعهده گرفت. دوره اول او از سال 1997 تا 2000 با موفقیت به پایان رسید.

بارسلونا تحت هدایت فان‌خال 111 بار پیروز شد و 52 بار نیز شکست خورد. این تیم یک بار لالیگا را برد، 2بار قهرمان کوپا‌دل‌ری شد و یک بار نیز جام لیگ اروپا را بالای سر برد.

فان‌خال باعث شد تا ستاره‌هایی چون ژاوی، ویکتور والدس، آندرس اینیستا، کارلس پویول وارد ترکیب اصلی بارسلونا شوند.

*فرانک رایکارد

دومین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا توسط رایکارد رقم خورد. او تابستان 2003 هدایت بارسلونا را برعهده گرفت و توانست این تیم را 2 بار قهرمان لالیگا و 2 بار قهرمان سوپرکاپ اسپانیا کند.

رایکارد 273 بار هدایت بارسلونا را برعهده گرفت. در این مدت 160 بار پیروز شد و 50 بار نیز شکست خورد. اکنون کومان می خواهد به مانند دیگر مربیان هلندی بارسلونا در این تیم بدرخشد.

آیا می تواند راه هلندی‌های بارسلونا را طی کند؟

انتهای پیام/‌

منبع: فارس

کلیدواژه: کومان بارسلونا کرویف رایکارد فان خال میشل برعهده گرفت یوهان کرویف بار قهرمان بار نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه جذاب بارسا: ستاره‌های جدید در راه هستند

به گزارش "ورزش سه"، هنوز مشخص نیست که آیا ژاوی قصد دارد به تصمیمی که پیش از این مبنی بر ترک بارسلونا در پایان فصل اعلام کرده بود پایبند بماند و از این تیم جدا شود یا مدیران این باشگاه موفق می‌شوند او را به ادامه حضور در این تیم متقاعد کنند. 

بسیاری از منابع نزدیک به این مربی و بارسا می‌گویند که شرط اصلی او برای ادامه حضورش روی نیمکت بارسا این است که این باشگاه بتواند چند ستاره سرشناس را به خدمت بگیرد و به نظر می‎‌رسد که دکو در حال برنامه‌ریزی است تا این خواسته را برآورده کند. 

روزنامه اسپورت مدعی شده است که برنامه اصلی مدیران بارسلونا این است که بتوانند ژوائو فلیکس و ژوائو کانسلو را پس از پایان مهلت قراردادهای قرضی‌شان هم همچنان در این تیم حفظ کنند و برای این کار باید با اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی به توافق برسند. 

اما این پایان راه نیست و یک هافبک دفاعی و یک وینگر چپ هم در برنامه‌های بارسا قرار دارند. هرچه شرایط مالی این باشگاه به آنها اجازه نمی‌دهد که مبلغ قابل توجهی را برای خرید بازیکن در این دو پست هزینه کنند اما آنها تلاش‎‌شان را در این زمینه به کار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • عثمان دمبله: عاشق بارسلونا هستم؛ سوت‌های هواداران؟ زندگی همین است!
  • خلاصه بازی بارسلونا 1 - پاری سن ژرمن 4
  • وقتی نیامده محبوب مادریدی‌ها می‌شوی؛ کیلیان ام باپه، قاتل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا
  • شب بازگشت‌ها در اروپا؛ بارسا در خانه تحقیر شد!
  • قدرنادیده‌ترین بازیکن فصل بارسلونا
  • نقشه جذاب بارسا: ستاره‌های جدید در راه هستند
  • رقابت آیندهوون با آژاکس برای جذب سرجینیو دست
  • ژابی آلونسو: از صفر شروع کردیم و تاریخ‌ساز شدیم
  • طلسم هری کین گریبان‌گیر قهرمانی‌های هر فصل کومان
  • کینگزلی کومان برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود موفق به قهرمانی در لیگ نشد