Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی هوایی، نیرویی تجهیزات محور است و بعد از پیروزی انقلاب نیز تحریم نیرو‌های مسلح ما از نیروی هوایی آغاز شد بطوریکه تمامی مستشاران نظامی از کشور خارج شده، ولی با رهنمود‌های امام خمینی (ره) و همت و تلاش جهادی کارکنان فنی و دلاوری خلبان‌های خود توانستیم هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به تاسیس اولین جهاد خودکفایی در نهاجا افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اولین جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش تاسیس شد و کارکنان فنی نهاجا به کمک دانشمندان تمامی دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی کشور و با مشارکت وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان شروع به ساخت و تعمیر قطعات هواپیما و انواع تجهیزات هوایی کردند.

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی امروز با ساخت جت آموزشی یاسین، جنگنده شکاری کوثر که مجهز به آخرین تجهیزات روز دنیاست به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته ایم و هم چنین در زمینه ساخت و آموزش شبیه ساز‌ها به خودکفایی رسیده ایم و قادر به تعمیر و ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات هوایی شده ایم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی گفت: در دو رزمایش گذشته تمامی تجهیزات و مهمات استفاده شده در این رزمایش‌ها اعم از موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین، انواع بمب‌ها و پهپاد‌ها به دست جوانان آینده ساز ایران اسلامی ساخته و ارتقا پیدا کرده اند و امروز به طور خاص، نیروی هوایی قطب آموزش پهپاد در ارتش به شمار می‌رود.

امیر سرتیپ واحدی در پایان خاطرنشان کرد: با تدابیر حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز شاهد همدلی و وحدت عمیق بین تمامی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی هستیم و تجربه ثابت کرده است که تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌ها داخلی و بین المللی در سایه وحدت و پیروی از ولایت فقیه به دست آمده است.

بیشتر بخوانید

پهپاد‌های فوق سبک؛ استراتژی نیرو‌های ایرانی در برابر دشمنان + فیلم و تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش سپاه پاسداران دفاع مقدس نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم و مقاومت و حامیان آن دانست.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیامها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفت وگو با این شبکه به تشریح این پیام ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته ای در اختیار دارد که آن را قادر می سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه های دفاعی پیشرفته ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰ » بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه