Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بانک‌ها در 5 ماه نخست امسال. 5060.8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی پنج ماهه ابتدای سال 1399 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 5060.8 هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 2101.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

0 هزار میلیارد ریال (معادل 71 درصد) افزایش داشته است.
جدول 1 بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی پنج ماهه ابتدای سال 1399 است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی پنج ماهه سال جاری مبلغ 3074.6 هزار میلیارد ریال معادل 60.8 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 1364.3 هزار میلیارد ریال معادل 79.8 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن طی پنج ماهه سال جاری معادل 1200.2 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 39 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ 3074.6 هزار میلیارد ریال) است.
ملاحظه می‌شود از 1559.3 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 77 درصد آن (مبلغ 1200.2 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.
 
جدول 1- هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی 5 ماهه ابتدای سال 1399

پرداخت 5060.8 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به اقتصاد
ذکر این نکته ضروری است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آن‌ها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشار‌های مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بخش های اقتصادی طی پنج ماهه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه از میان دستگاه‌های مخاطب مصوبات مذکور، دستگاه‌های اجرایی با ۴۰ درصد، و بعد از آن امور بانکی با ۳۵ درصد، شرکت‌های خدمات رسان ۲۲ درصد و در آخر امور مالیاتی با ۳ درصد به ترتیب بیشترین تا کمترین سهم از کل مصوبات کارگروه تسهیل را به خود اختصاص دادند.

وی به وضعیت تسهیلات بانکی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان برای ۴۹۹ فقره تسهیلات از این محل پرداخت شده که مبلغ ۵ هزار و ۳۳ منیلیارد تومان بصورت سرمایه در گردش و ۶۳۶ میلیارد تومان نیز بصورت سرمایه ثابت می­باشد. همچنین مبلغ ۶ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان تسهیلات در دست اقدام می­­باشد که با پیگیری­های صورت گرفته امید است بخش قابل توجهی از از این رقم پرداخت گردد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی