Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن حمایت از حقوق کودکان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تاکید بر ضرورت استمرار آموزش در شرایط کنونی، خواستار تدوین برنامه‌ای منسجم تر به منظور جلوگیری از ترک تحصیل کودکان شد.

به گزارش ایسنا، در این نامه که خطاب به حسن روحانی- رئیس جمهوری نوشته شده، آمده است: جناب آقای حسن روحانی- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، همان‌گونه که مستحضر هستید، مطابق متن صریح قانون اساسی، برخورداری از آموزش رایگان جزو حقوق اولیه کلیه افراد جامعه بوده و مطابق مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک که ایران در سال ۱۳۷۲ به آن پیوسته و در حکم قانون داخلی است، برخورداری از آموزش و عدالت آموزشی از حقوق اساسی کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجارب جهانی مبین آن است که عدالت آموزشی در کلیه فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی موثر است، تا جایی‌که از آن به عنوان یکی از عوامل بنیادین در انسجام جامعه و همبستگی اجتماعی نام برده می‌شود و به همین دلیل نیز در زمره وظایف اصلی دولت‌ها قرار می‌گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: شیوع کرونا و بدنبال آن مشکلات اقتصادی می تواند شکاف آموزشی را در پی داشته باشد، شکافی که فارغ از اثرات کوتاه‌مدت آن، پیامدهای مخرب بلندمدت نیز به همراه خواهد داشت. در همین راستا، از مسئولین حوزه بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش انتظار می‌رود که برای سال تحصیلی جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که دسترسی به خدمات آموزشی برای همه کودکان میسر شود و تا حد ممکن این مشکلات از بین برود.

 انجمن کودکان همچنین در این نامه از دولت تدوین برنامه ای مشخص در راستای کم‌رنگ کردن دوگانه سلامت و آموزش و تامین زیرساخت‌های لازم برای دستیابی کودکان به آموزش آنلاین را خواستار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودكان بازگشایی مدارس در شرایط کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی