Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، «فرهاد منتصر کوهساری» معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی خارجی، گفت: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل‌و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجود و شناورهای  رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر باید در دستور کار قرار گیرد.

کوهساری خاطرنشان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی، کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل‌و نقل بین‌المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای،   شرکت ها و خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمان‌بندی منظم صورت گیرد.

وی اذعان داشت: با امضای یادداشت تفاهم‌نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری‌های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری خاطرنشان کرد: از مهمترین دستاوردهای تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی،  ارایه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی‌های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت‌های تفاهم‌نامه یاد شده است.

برچسب‌ها روسیه ترکمنستان قزاقستان کشتی سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ترکمنستان قزاقستان کشتی سازمان بنادر و دریانوردی روسیه ترکمنستان قزاقستان کشتی سازمان بنادر و دریانوردی اخبار کنکور سازمان بنادر و دریانوردی بنادر شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل با حضور در مرز بین دو کره به همراه تنی چند از مقام‌های نظامی ایالات متحده، از روسیه و چین خواست دست از حمایت کره‌شمالی بردارند.

به گزارش مشرق، نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز سه‌شنبه از مرز بین کره‌جنوبی و کره‌شمالی بازدید کرد و از پیونگ‌یانگ خواست تا به مذاکرات بازگردد.

توماس گرینفیلد روز یکشنبه بمنظور حفظ فشارها بر کره‌شمالی به کره‌جنوبی سفر کرد درحالیکه روسیه ماه گذشته با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.

کارشناسان گفته‌اند که تغییر در وضعیت نظارت سازمان ملل بر تحریم‌ها یک پیروزی برای کیم جونگ اون رئیس کره‌شمالی است که به تازگی روابط با مسکو را افزایش داده است. واشنگتن و سئول مدعی هستند که کره‌شمالی به روسیه تسلیحات برای استفاده در اوکراین می‌دهد.

همزمان با بازدید سفیر آمریکا در سازمان ملل از مرز دو کشور در روستای «پانمونجوم» در منطقه غیرنظامی شده، نیروهای کره‌شمالی در حال نظاره حضور این مقام آمریکایی بودند.

سال جاری میلادی، کیم جونگ اون متحد امنیتی واشنگتن یعنی سئول را «دشمن اصلی» کشورش اعلام کرد و آژانس‌هایی را که برای اتحاد مجدد و هم‌رسانی فعالیت می‌کردند، کنار گذاشت. وی تاکید کرد که اگر کره‌جنوبی «حتی یک هزارم میلی‌متر» حاکمیت کره‌شمالی را نقض کند، جنگ بین دو طرف آغاز می‌شود.

توماس-گرینفیلد در منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که ایالات متحده هیچ قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی ندارد.

وی مدعی شد: ما درب‌ها را برای دیپلماسی هدفمند باز گذاشتیم و همچنان بدون پیش شرط پذیرای گفتگوی واقعی و سازنده هستیم. تمام چیزی که کره شمالی نیاز دارد این است که بگوید بله و سر میز (مذاکره) حاضر شود.

علاوه بر تلاش‌های کره‌شمالی بمنظور تقویت روابط خود با روسیه به ویژه در حوزه دفاعی و ماهواره‌ای، پیونگ یانگ گام‌هایی را برای تقویت روابط با مهم‌ترین متحدش پکن انجام داده است. هفته گذشته، سومین مقام عالی رتبه چین به این کشور سفر کرد و روابط پکن-پیونگ‌یانگ را "دوستی ابدی" خواند.

توماس-گرینفیلد با مداخله در تلاش این کشورها برای همکاری با یکدیگر، بیان کرد: ما از روسیه و چین می‌خواهیم مسیر خود را تغییر دهند و بار دیگر از پیونگ یانگ می‌خواهیم دیپلماسی را انتخاب کند و پای میز مذاکره بیاید.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان