Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@21:14:55 GMT

کشف روغن خوراکی احتکار شده در پایتخت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۳۸۲۷

کشف روغن خوراکی احتکار شده در پایتخت

خبرگزاری مهر: سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در انباری در حوالی خیابان ابوریحان کالای اساسی و ضروری مردم را احتکار کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تیمی از مأموران این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و مشخص شد که متهم مقدار زیادی روغن‌های خوراکی را احتکار کرده و قصد دارد روغن‌ها را با قیمت بالاتری از قیمت واقعی به بازار مصرف توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستور دستگیری متهم و بازرسی از انبار از مرجع قضائی اخذ شد، افزود: روز گذشته تیمی از مأموران با هماهنگی‌های قضائی و حضور نمایندگان اصناف و تعزیرات حکومتی کالا به نشانی اعلامی اعزام و در بررسی از داخل انبار ۱۴ هزار و ۷۴۸ بطری روغن در مجموع ۲۴ هزار و ۷۰۵ لیتر روغن خوراکی احتکار شده کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با احتکار مایحتاج مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کشف روغن خوراکی احتکار شده پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟

 با شروع سال جدید بسیاری از کالاها و خدمات مشمول قیمت‌گذاری جدید شدند. آن‌طور که داده‌های جدید مرکز آمار نشان می‌دهد، در فروردین امسال خدمات حمل و نقل عمومی در صدر تورم نقطه به نقطه نشسته تا بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ثبت برساند. چنان‌که در این ماه شاخص نقطه‌ای قیمت مصرف‌کننده خدمات حمل و نقل عمومی 54.8 درصد رشد کرده است. 

به گزارش تجارت نیوز، به نظر می‌رسد با توجه به مجوزهای اخیر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو و همچنین پیک تقاضای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در نوروز، این رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

تاثیر افزایش تقاضاهای نوروزی در بخش هتل و رستوران هم مشاهده می‌شود که تورم نقطه‌ای آن در فروردین در محدوده 45.6 ثبت شد تا بین 12 گروه‌ اصلی محاسبه‌شده صدرنشین باشد. 

تورم گروه اصلی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 23.6 درصد ثبت شده است. اما در بخش‌های زیرمجموعه آن «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «گوشت قرمز» به‌ترتیب با ثبت تورم 49 و 47 درصد جزو کالاهایی بوده‌اند که بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. 

قیمت «روغن و چربی‌ها» که طی چند ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته، در فروردین در مقایسه با اولین ماه سال گذشته افت 0.2 درصدی به ثبت رساند تا نقطه منفی ثبت‌شده در شروع سال 1403 باشد. 

در بین کالاها و خدمات مصرفی، تورم عیدانه در دیگر کالاهای پرتقاضای فروردین نیز مشهود بوده و گروه اصلی «پوشاک و کفش» نیز تورم نقطه‌ای 37.5 درصد به ثبت رسانده است. 

در فروردین 1403، تورم نقطه‌ای دخانیات 35 درصد و مبلمان و لوازم خانگی هم 29 درصد بوده است. 

گوشت قرمز رکورددار تورم سالانه

گرچه تورم سالانه خدمات حمل و نقل عمومی با ثبت شاخص 57.8 درصد، چشمگیر است، اما گوشت قرمز با تورم سالانه 80.7 درصد، همچون ماه‌های گذشته در فروردین نیز صدرنشین به حساب می‌آید. «ماهی‌ها و صدف‌داران» نیز با ایستادن روی شاخص 63.2 درصد بعد از گوشت قرمز قرار دارد. 

در بازه سالانه تورم پوشاک و کفش هم در محدوده 46 درصد ایستاده تا مشخص شود تورم این گروه طی 12 ماه سال جریان دارد و محدوده به یک ماه نمی‌شود. 

دخانیات نیز دیگر گروه مصرفی است که تورم آن بالای 40 درصد ثبت شده و در بازه سالانه شاخص تورم 41.5 درصد را نشان می‌دهد. 

حمل و نقل عمومی یک‌ ماه 7 درصد گران شد

نگاهی به گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد طی فروردین حمل و نقل عمومی رشد بیش از هفت درصدی قیمت را به ثبت رسانده است. 

در بازه ماهانه تنها تورم گروه سبزی‌ها با رسیدن به 9.4 درصد بالاتر از حمل و نقل عمومی ایستاد. در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تورم دیگر زیرگروه‌ها چندان چشمگیر نیست و در بازه صفر تا 3.2 درصد قرار دارد. در جدول پایین تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در سه دوره ماهانه، سالانه و نقطه‌ای مشاهده می‌شود. 

در این ماه دخانیات 2.3 درصد و پوشاک و کفش هم 2.4 درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. تورم هتل و رستوران هم در محدوده 2.6 درصد قرار دارد. تورم مبلمان و لوازم خانگی نیز روی 2.1 درصد ایستاده‌ است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه