Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور پیامی شفاهی را در خصوص اوضاع منطقه از طریق «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران فرستاده است.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه عراق آمده است: فؤاد حسین، وزیر خارجه (عراق) سفری رسمی به جمهوری اسلامی ایران داشت که با دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور (ایران) آغاز شد و سپس وی با مجمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار کرد و پس از آن با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیداری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: این سفر، نخستین سفر فؤاد حسین به تهران از زمان تصدی وزارت خارجه جمهوری عراق بود که دو روز به طول انجامید و روز شنبه آغاز شد و یکشنبه شب به پایان رسید.

در این بیانیه سپس آمده است: فؤاد حسین پیامی شفاهی از مصطفی الکاظمی برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران داشت که محوریت آن اوضاع منطقه و بررسی مهمترین احتمالات مورد انتظار و پیامد‌های آن بوده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه عراق، در دیدار فؤاد حسین با رئیس جمهور ایران، روابط دوجانبه در تمامی سطوح مورد بررسی قرار گرفت و از مواضع تهران در قبال مسأله عراق تقدیر شد؛ همچنانکه مهمترین پرونده‌های مرتبط میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بر اساس این بیانیه، فؤاد حسین پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان با محمد جواد ظریف دیدار کرد و دو طرف مسائل مختلف مرتبط با دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قررا دادند و تأکید کردند باید منطقه از تنش‌های فزاینده و بی ثباتی به دور باشد. وزیر خارجه عراق در این دیدار بر موضع حمایتی عراق از حل اختلافات از طریق روش‌های مسالمت آمیز به عنوان شیوه‌ای مناسب برای حل بحران‌ها و نیز تقویت امنیت و ثبات منطقه سخن گفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه عراق حسن روحانی وزارت خارجه عراق رئیس جمهور ایران وزیر خارجه فؤاد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

منبع: ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • رئیسی سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • باقری به روسیه سفر می‌کند