Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رکود جهانی ناشی از کووید-19، بحرانی بی‌سابقه و منحصر به فرد بوده که از درون نظام مالی سرچشمه نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازسایت IFSB[1]، چهاردهمین برنامه اجرایی مشترک دو نهاد هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی[2] (INCEIF) در روز 22 اکتبر سال 2020 مصادف با 1 آبان‌ماه سال جاری، به منظور بحث و بررسی اقدامات لازم و بررسی چارچوب‌های مقرراتی برای ایجاد انعطاف‌پذیری صنعت مالی اسلامی در دوران کرونا و پس از آن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف اصلی از برگزاری این مجمع، شناسایی شکاف‌ها و کاستی‌های مربوط به چارچوب‌ها و رویکردهای مقرراتی در حوزه مالی به منظور جلوگیری از تأثیر بحران کرونا بر صنعت مالی اسلامی است. رکود جهانی ناشی از کووید-19، بحرانی بی‌سابقه و منحصر به فرد بوده است که از درون نظام مالی سرچشمه نگرفته است. چنین بحران‌هایی به واکنش‌های‌ منحصر به فردی نیاز دارد که نحوه واکنش نظام مالی در زمان بحران برای مدیریت آن و چگونگی پیش‌روی صنعت پس از بحران را برای اطمینان از بهبود اقتصادی و نظام مالی، ثبات، انعطاف‌پذیری و رشد را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این برنامه اجرایی چالش‌ها و مشکلات موجود در سیستم نظارتی و مقرراتی کنونی که در طی بحران کرونا نمایان شده و نیاز به توجه تدوین‌کنندگان استاندارد و قانونگذاران را دارد، مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد. محورهای اصلی این برنامه اجرایی مشترک عبارتند از:
- شناسایی چارچوب نظارتی و مقرراتی برای مدیریت بحران
- مسئولیت و واکنش قانون‌گذاران به بحران
- پایداری نهادهای مالی پس از بحران
علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.
لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)
[1] - The Islamic Financial Services Board (IFSB)
[2] - International Centre for Education in Islamic Finance (INCEIF (
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مالی اسلامی نظام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور

     به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق» در مشهد گفت :‌ با اصلاح فرآیند‌های مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس می یابد و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد.   حمیدرضا باقری بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کار‌های مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می‌شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.   معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می‌شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.   وی گفت: امسال مشترکین صنعتی۲ درصد و مشترکین اداری نیز باید دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به ساخت سامانه خورشیدی اقدام نمایند.   باقری اظهار کرد: در صورت نخریدین انرژی از بورس یا تامین نشدن برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.   نشست فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر بازار برق، فروش و خدمات مشترکین و امور مالی شرکت‌های برق استان‌های خراسان و اعضای کمیسیون بازار برق کشور در محل ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • نقش مهم مارینا گرانووسکایا در تخلف‌ مالی چلسی؛ کسر امتیاز در کمین آبی‌ها
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی