Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخوندی گفت: جایگاه سرمایه گذاری در شهرستان خوسف به طور ویژه باید متناسب با مرکز استان خراسان جنوبی دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (7 مهر) در ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خوسف، اظهار کرد: شهرستان خوسف یکی از شهرستان های نزدیک به مرکز خراسان جنوبی است که شرایط آن نسبت به دیگر شهرستان ها به لحاظ سرمایه گذاری متفاوت است چراکه هم در جذب سرمایه گذار می توانیم مشکل داشته باشیم و هم رغبتی برای سرمایه گذار به لحاظ وجود زیرساخت ها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خوسف افزود: جایگاه سرمایه گذاری در شهرستان خوسف به طور ویژه و متناسب با مرکز استان باید دیده شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامت خوبی در حوزه  صنعت و معدن شهرستان خوسف و در راستای توسعه شهرستان انجام شده است، گفت: اما باید برنامه های توسعه در جهت رفع موقت یک مشکل نباشد بلکه باید تلاش کنیم به صورت استمرار و پایدار مشکلات تولید را رفع کنیم.

 

وی تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراحل و فرآیندهای کار برای فضای کسب و کار در شهرستان باید تسهیل شود بنابراین در ابتدا نیاز است مشکلات و موانع احصا و بعد از احصا به مقامات استانی و ملی منعکس و بعد از اصلاح و ابلاغ؛ طرح اجرایی شود تا شاهد حرکت مستمر و بدون وقفه تولید به سمت توسعه باشیم.

 

فرماندار خوسف با تاکید بر اینکه رفع مشکلات تولید فعالان اقتصادی با جدیت بیشتر در دستور کار خواهد بود، گفت: مشکلات فعالان اقتصادی باید توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دسته بندی و برای رفع در کوتاه ترین زمان در اختیار مدیران مسئولان قرار گیرد.

 

آخوندی ضمن بیان این مطلب که تمام تلاش خود را برای اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان خوسف به کار می گیریم، افزود: مصوبات جلسات باید از روند عادی و روتین خارج شود تا پاشنه آشیل توسعه شهرستان باشد.

 

وی از دستگاه ها و بانک های پرداخت تسهیلات خواست تا مشکلات خود را با معاونان فرمانداری در ارتباط بگذارند چراکه زمان مفید برای رفع مشکلات سه ماه دیگر است و بعد از این ایام، وارد مقوله انتخابات خواهیم شد که بدون شک فعالیت های اقتصادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی سرمایه گذاری شهرستان خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نادرقلی ابراهیمی* اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اقتصاد دانست و طی یادداشتی گفت: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

«روستا‌ها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

 در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشور‌های پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

 لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستا‌ها و تولید محصولات کشاورزی دانست؛ قوای سه گانه کشور باید روستا‌ها را یکی از محور‌های اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستا‌ها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

 از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

 در مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتیسال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.»

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد