Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:59:12 GMT

برگزاری عصر شعر دفاع مقدس در کوهبنان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۴۳۹۵

برگزاری عصر شعر دفاع مقدس در کوهبنان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عصر شعر دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، هنرمندان و شاعران کوهبنانی در محل کتابخانه عمومی شهید اول این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کوهبنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما آسایش، آرامش و امنیت امروز را مرهون خون شهدا و رشادت‌های جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافرازیم.

او افزود: شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی و یک انسان عارف که خودش را در میدان‌های جنگ ساخته بود و امروز به یک مکتب تبدیل می‌شود باید الگو و چراغ راهمان باشد.

سرهنگ ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان نیز گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صدام بیش از ۱۰۰ بار به مرز‌های ایران تجاوز‌هایی داشت و بعد از انقلاب هم آمریکا برای اینکه بتواند انقلاب اسلامی را شکست دهد، ابتدا به سراغ پاکستان رفت و سعی داشت که پاکستان را تطمیع کند تا به ایران حمله کند، اما پاکستان به دلیل قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و ... که با ایران داشت قبول نکرد، بعد از پاکستان به سراغ ترکیه هم رفت که آن کشور هم قبول نکرد.

او افزود: آمریکا بعد از ترکیه هم به سراغ صدام رفت و سعی داشت با و وعده و وعید او را تطمیع کند تا به ایران حمله کند که، چون از طرفی هم صدام خود را رهبر جهان عرب می‌دانست قبول کرد و جنگی نا برابر که در آن بیش از ۸۰ کشور صدام را حمایت می‌کردند، شروع شد.

سرهنگ ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: در این هفته، جای سردار دل‌ها خالی است، کسی که گنجینه گرانبهایی از دفاع مقدس بود و بعد از جنگ تحمیلی در جنگ با داعش نیز افتخار آفرینی کرد.

او بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی کسی که بود که رفتنش را آسمان گریست و شب زخم هجرش را با مرهمی از اشک پوشاند و اکنون روزهاست که آمدنش را آرزو داریم.

سرهنگ ابراهیمی افزود: باید گفت، دنیا چه زیبا در هجوم حرامیان گوژپشت به انتظار نشسته است و نزدیک است روزی که خنجر سرخ انتقام را از نیام درآوریم.

در پایان این مراسم، شاعران اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی دفاع مقدس شب شعر حاج قاسم سلیمانی سرهنگ ابراهیمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود