Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی از بسته شدن آب زاینده رود گذشته است، بستر رودخانه در برخی قسمت‌ها به طور کامل خشک شده و در برخی قسمت‌ها هنوز اندک آبی دارد؛ در این میان متاسفانه هزاران قطعه ماهی‌ در حال از دست دادن زیستگاه خود هستند و نفس‌های آخر را می‌کشند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به بسته شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود گفت: متاسفانه خشک شدن رودخانه زاینده رود مشکلات جبران ناپذیری را برای اکوسیستم استان اصفهان به ویژه شهر اصفهان در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه ساله با بسته شدن رودخانه زاینده رود شاهد تلف شدن چندین هزار ماهی و بچه ماهی هستیم که در این رود به عنوان زیستگاه خود زندگی می کند. امیری گفت: به دنبال خشک شدن زاینده رود در چند روز گذشته، طرح جمع آوری ماهیان بستر رودخانه توسط شهرداری اصفهان در حال انجام است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به عدم جریان آب در رودخانه زاینده‌رود و خشک شدن بستر رودخانه متاسفانه تعداد بسیار از ماهی‌های رودخانه در گودال‌های باقیمانده آب محبوس شدند.

در همین راستا معاونت خدمات شهری توسط عوامل اجرایی خود در سازمان خدمات موتوری اقدام به جمع آوری و رها سازی این ماهی ها کرده است.

وی ادامه داد: چند اکیپ از عوامل سازمان خدمات موتوری و مدیریت انهار معاونت خدمات شهری ماموریت یافته اند تا نسبت به جمع آوری ماهیان گرفتار اقدام کنند که تاکنون در حدود 5000 ماهی جمع آوری و در محل برکه مجموعه بزرگ باغ فدک رها سازی شده اند.

امیری گفت: برکه باغ فدک 10 هزار مترمربع مساحت و 1.5 متر عمق دارد و سیستم هوادهی جهت اکسیژن ماهی ها در برکه ایجاد شده است. وی تاکید کرد: جمع آوری ماهی ها تا زمانی که ماهی در رودخانه وجود دارد ادامه خواهد داشت.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان زاینده رود زیست بوم زاینده رود رودخانه زاینده رود جمع آوری ماهی بستر رودخانه ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد

به گزارش صدای ایران به نقل از صد آنلاین، «آرمان بنفشی» جوان ۳۶ ساله کردستانی پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه، متاسفانه خودش گرفتار شد و جانش را از دست داد. روز جمعه ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، یکی از اهالی روستای خلیچیان سنندج، پس از اینکه فریاد‌های همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند، چهار نفر داخل چاه آب باغ گرفتار و دچار گازگرفتگی شده اند.

پیش از آنکه آتش‌نشانی به محل حادثه برسد، جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را در چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد، اما متاسفانه خود در چاه گیر کرده و غرق می‌شود. آتش‌نشانی و اورژانس به محل حادثه رسیده، چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان منتقل کرده، اما متاسفانه جوان ناجی، جان خود را از دست می‌دهد. طبق گفته نجات یافتگان، پدر خانواده داخل چاه می‌افتد و سه تن از پسران وی نیز برای نجات پدر وارد چاه می‌شوند که دچار گازگرفتگی می‌شوند که هر چهار نفر با کمک «آرمان بنفشی» از چاه نجات پیدا می‌کنند. به دنبال این اتفاق، استاندار کردستان نیز در پیامی درگذشت «آرمان بنفشی» جوان ۳۶ ساله کردستانی را که پس از نجات سه نفر گرفتار در چاه، جانش را از دست داد، تسلیت گفت. در پیام تسلیت اسماعیل زارعی کوشا آمده است: خبر درگذشت ناگهانی جوان ناکام کردستانی، «آرمان بنفشی» که پس از نجات جان سه نفر گرفتار در چاه متاسفانه خود جانش را از دست داد، اینجانب را بسیار اندوهگین و متألم کرد. ضایعه فقدان این جوان شایسته که برای نجات دیگران دل به دریا زد و آسمانی شد سخت و تاب سوز است. اینجانب با ابراز همدردی این واقعه غم بار را محضر خانواده محترم این عزیز برومند بویژه مادر داغدارشان و مردم قهرمان پرور استان تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه خداوند رحمان خواستارم روح پاک این جوان فداکار در بهشت برین، همجوار اولیاءالله و بندگان صالح خداوند باشد و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد