Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل شیوع ویروس کرونا اگر چه امسال میزبان جشن‌های آزادی نبودیم، اما به برکت آیین‌های گلریزان برگزار شده در فضای مجازی و همچنین برپایی پویش‌های مردمی تا پایان شهریور ماه تعداد ۳۶۸۴ زندانی مرد و ۱۲۵ محبوس زن به برکت حمایت‌های اقشار مردمی از بند آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است

در فهرست آمار استان اصفهان با فراهم کردن زمینه آزادی ۴۲۵ محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا رانندگی در صدر جدول عددی آزادی‌ها قرار گرفته است.

تهران با ۲۴۲ مورد آزادی، فارس با استخلاص ۲۱۵ مددجو و مازندران با مختومه کردن ۲۰۶ پرونده به آزادی در ادامه این فهرست قرار دارند.

۹۶ درصد زندانیان آزاد شده محکومان مالی هستند

از جمع مددجویانی که در این بازه زمانی طعم شیرین آزادی را چشیده‌اند تعداد ۳۶۵۸ نفر به دلیل ناتوانی در تأمین تعهدات ناشی از صدور چک، مهریه و نفقه گرفتار زندان شده بودند و الباقی که تنها ۴ درصد مجموع زندانیان را تشکیل داده آن‌هایی هستند که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیات گرفتار بند بودند.

قابل توجه اینکه در شمار ۱۲۵ زن زندانی آزاد شده ۵۵ نفر از این بانوان آن‌هایی هستند که نه با صدور چک یا امضای سفته برای کسب منافع شخصی، بلکه به واسطه ضمانت از طریق این اوراق گرفتار شیادانی شده‌اند که تسهیلاتی را دریافت کردند و قرار بوده اقساطی را پرداخت کنند، اما از اقدام خیر ضامن نهایت سوء استفاده را کرده و علی‌رغم پیگیری‌های قضایی و انتظامی هنوز متواری هستند.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار پویش «ارمغان» با هدف آزادی زنان زندانی

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها ستاد دیه آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان