Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی در بغداد از هموطنان ایرانی درخواست کرد که به هیچ وجه به سمت مرز‌های ایران و عراق حرکت نکنند، چرا که دولت عراق امسال پذیرای زوار خارجی نیست.

به گزارش فارس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در یک برنامه تلویزیونی در شبکه پنج سیما گفت: خواهش من این است که مردم به هیچ وجه به سمت مرز‌های عراق و ایران حرکت نکنند، زیرا که به هیچ‌وجه اجازه ورود به عراق داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج مسجدی در برنامه یه روز تازه گفت: اینکه بگوییم راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود، درست نیست، این راهپیمایی هم‌اکنون توسط خود مردم عراق در حال برگزاری است و مردم شهر‌های مختلف عراق در حال عزیمت به سمت کربلا هستند. منظور از برگزار نشدن در واقع عدم حضور زوار خارجی از جمله مردم ایران و سایر کشورهاست و امسال دولت عراق به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کرونا با صدور ویزا برای خارجی‌ها موافقت نکردند؛ بنابراین زوار و مردم شریف ما امسال موفق به حضور و شرکت در پیاده‌روی اربعین نخواهند شد.

وی درباره تعدادی از ایرانی‌هایی که علی رغم این اعلام برای ورود به عراق به مرز‌ها مراجعه کردند، تصریح کرد: این اتفاق در روز‌های اولیه رخ داد و برخی فکر می‌کردند شاید مانند سال‌های گذشته کشور عراق با حضور آنان موافقت کند، اما با اطلاع‌رسانی که توسط دستگا‌ه‌های مختلف و رسانه ملی انجام شد تقریبا ما دیگر این مشکل را در مرز‌ها نداریم.

مسجدی بیان کرد: مردم شریف ما می‌دانند که امسال باید مراسم و دعای اربعین را در خود کشورمان و به نحوی که صحیح می‌دانند انجام دهند و خواهش من این هست که به هیچ وجه به سمت مرز‌های عراق و ایران حرکت نکنند، زیرا که به هیچ‌وجه اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود، لذا بهتر این است که ما تابع تصمیم مسئولان دو کشور باشیم و همکاری لازم را با مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین با مقامات عراق انجام بدهیم. من خواهشم از ملت شریف و محبان امام حسین (ع) این است که حتما به این موضوع توجه داشته باشند تا مشکلی برای خودشان و رابطه دو دولت پیش نیاید.

مسجدی در ادامه درباره انتشار ویدیو‌هایی از راهپیمایی و حضور کسانی که به نظر می‌آید ایرانی هستند، توضیح داد: خب بله در داخل کشور عراق ایرانی‌های مقیم داریم. خانواده‌هایی از سال‌های گذشته در این کشور ساکن هستند که جمعیت کمی هم نیستند و کسانی که در اینجا شاغل هستند و یا کسانی که در پروژه‌های مختلفی که در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است مشغول به کار هستند وجود دارند، بنابراین ممکن است ما ایرانی‌هایی را در راهپیمایی اربعین داشته باشیم که ساکن دائم و یا موقت عراق باشند، اما اینکه برای مراسم اربعین عراق به کسانی که از ایران بخواهد بیاید ویزا بدهد این اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد.

امسال تصمیم دولت عراق این است که زائران را نپذیرد و به این تصمیم احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم مشکلی به وجود بیاید.

وی در نهایت درباره پیشنهادش برای عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) خاطرنشان کرد: قطعا این عزیزان با توجه به اینکه امسال که نمی‌توانند در کربلا حضور داشته باشند زیارت و سوگواری خودشان را برای سیدالشهدا (ع) به نحوی که مناسب است و طوری که صحیح است در منزل خودشان و یا هیأت‌ها و مساجد و محلات خودشان انجام دهند و انشاالله سال آینده با برطرف شدن بیماری کرونا مانند سال‌های گذشته قانونمند و براساس همکاری مشترک دو کشور ایران و عراق بتوانند به سلامت با حضور میلیونی و شرکت کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد راهپیمایی اربعین جمهوری اسلامی هیچ وجه سمت مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کسبه/ این کار را نکنید از خدمات حکومتی محروم می‌شوید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سیاح در هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار با اشاره به کارزار تبدیل پروانه کسب‌های کاغذی یه شناسه یکتا( مجوز الکترونیکی) اظهار داشت: باید بیش از دو میلیون پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شوند و خوشبختانه واحدهای صنفی هم برای تحقق این موضوع پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه تا ٢۵ اردیبهشت ماه باید تمام پروانه‌های کسب های کاغذی الکترونیک و به شناسه یکتا تبدیل شوند، گفت: اگر کسبی ٢۶ اردیبهشت ماه شناسه یکتا نداشته باشد از تمام خدمات حکومتی محروم خواهد شد.

رییس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه الزام دریافت شناسه یکتا موضوع قانون است، ادامه داد: دریافت شناسه یکتا موضوع تبصره ٧ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است و طبق قانون هر کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشد در واقع فاقد مجوز است.

سیاح با تاکید براینکه تمام فعالان اقتصادی باید کد یونیک داشته باشند، گفت: از ٢۵ اردیبهشت به بعد اگر کسبه‌ای این کد را نداشته باشند فاقد مجوز شناخته می‌شوند و تمام مجوزها و مشوق‌های دولتی و حکومتی برای آنها حذف خواهد شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895652

دیگر خبرها

  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • هشدار سخنگوی نیروهای مسلح ایران به غرب : عاقل باشید و از اسرائیل حمایت نکنید
  • هشدار به کسبه/ این کار را نکنید از خدمات حکومتی محروم می‌شوید
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی‌ها؛ به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی ها؛ چه کسانی از سفر سردار زاهدی باخبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی در باره خطر نفوذی ها؛چه کسانی از سفر سردار زاهدی با خبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰واس۴۰۰اعتماد نکنید
  • ببینید | هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
  • هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید