Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با استعفای مامور تشکیل کابینه لبنان از ادامه مأموریتش بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا با ناامیدی و نگرانی به استعفای «مصطفی ادیب»، نخست‌وزیر مکلف و شرایطی که به این تصمیم منتهی شد توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل افزود: رهبران لبنانی باید متحد شوند و برای تشکیل به موقع دولتی که قادر باشد نیازها و خواسته‌های مشروع مردم لبنان را برآورده کند و به رسیدگی به چالش‌های حاد و متعدد لبنان—به ویژه بحران‌های بشردوستانه، اجتماعی-اقتصادی و مالی، بحران همه‌گیری کرونا و بازسازی بیروت—متعهد باشد، تمام تلاش خود را به کار بگیرند. تشکیل سریع دولت همچنین برای دستیابی به توافق مورد نیاز با صندوق بین المللی پول ضروری است.

در پایان این بیانیه ادعا شده است: اتحادیه اروپا مجدداً حمایت شدید و مستمر خود را از لبنان و مردم آن در جهات ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی این کشور بیان می‌کند.

ادیب که دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود پنجم مهرماه انصراف خود را از این سمت اعلام کرد و عقب کشید.

روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ این انفجار بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مصطفی ادیب جوزپ بورل نخست وزیر تشکیل کابینه اتحادیه اروپا لبنان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

جلسه رسیدگی به تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد روز سه‌شنبه در دادسرای مشهد تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از دادگستری خراسان رضوی، در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخلف صورت گرفته در اتحادیه نانوایان مشهد به دستور دادستان مشهد، معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرا رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

براساس این گزارش، امروز (28 فروردین ماه) جلسه رسیدگی به ریاست معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.

قاضی سید هادی شریعت‌یار پس از تشکیل جلسه و شنیدن دفاعیات متهمان گفت: نتیجه این رسیدگی به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیش از این برای رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دلیل تخلف خارج از عرضه آرد، پرونده تعزیراتی تشکیل و میزان محکومیت وی پرداخت شد، اما در روزهای اخیر این موضوع در فضای مجازی دوباره مطرح و مطالبه‌ای مبنی بر ممانعت از فعالیت افراد دارای تخلف در پست‌های ریاستی و مدیریتی شکل گرفته است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب