Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، سید احمد حسینی تبار، رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت در مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی که امروز همزمان با ۷ مهرماه با حضور مدیران شهری و آتش نشانان در ایستگاه آتش نشانی این شهر برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات آتش نشانان در جهت حفظ جان شهروندان، به تهدیدهای این شغل پرخطر برای آتش نشانان اشاره کرد و گفت: در آتش نشانی آمادگی روحی در مواجهه با خطر  بیش  از آمادگی جسمانی اهمیت دارد و آتش نشانان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند و استمرار در آموزش و یادگیری را در دستور کار خود قرار دهند‌

وی استرس بالا را از ویژگی های پرخطر این شغل برشمرد و لزوم آموزش مهارت مدیریت و کنترل استرس برای آتش نشانان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای مشکین دشت با تاکید بر اهمیت موضوع ایمنی در آتش نشانی، گفت: اهمیت این موضوع و جلوگیری از حوادث ناگوار تا حدی است که جزو مباحث نظام مهندسی قرار گرفته و افزایش آگاهی و به روزرسانی دانش آتش نشانان می تواند در کاهش آسیب های ناشی از حوادث جلوگیری کند.

 

سومین ایستگاه آتش نشانی در مشکین دشت ایجاد می شود

در این مراسم حسین بغدادی شهردار مشکین دشت داشتن  روحیه ایثار و شهامت برای استقبال از خطر را از ویژگی های آتش نشانان دانست  و گفت: کشور ما از  کشورهای بلاخیز است که بیش از ۳۰ مورد بلایای طبیعی را شامل می شود، بنابر این در سازمان آتش نشانی اصول  ایمنی و پیشگیری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازمه آن آمادگی جسمانی،  استمرار آموزش ها و تکمیل تجهیزات برای ارائه خدمات شایسته در حوزه آتش نشانی و ایمنی به شهروندان است.‌

وی با بیان اینکه در مسیر ارائه خدمات ایمنی در  مشکین دشت محدودیت هایی وجود دارد؛ ساخت و ساز غیرمجاز را عاملی برای ایجاد محدودیت ها در ارائه خدمات آتش نشانی دانست و اظهار کرد: وجود اراضی قولنامه ای در مشکین دشت موجب  تفکیک اراضی پایین تر از حد مجاز شده و این امر ایجاد معابر و  خانه های غیر استاندارد را در پی داشته  که ارائه خدمات به شهروندان  در زمان خطر را دچار مشکل می کند.

شهردار مشکین دشت به عدم رعایت زمینه های ایمنی در ساخت و سازها اشاره کرد و افزود:   بسیاری از خانه ها سند و پایان کار ندارند؛ بنابراین الزامی به اخذ تمهیدات ایمنی در این ساختمان ها وجود ندارد و از سویی شرایط اقتصادی موجب شده، سازندگان از رعایت اصول ایمنی در آسانسورها، بتن ریزی و غیره فاصله بگیرند که این عوامل موجب  افزایش ریسک شده  و زحمت اتش نشانان را بیشتر می کند.

وی با اشاره به  توانمندی ها و ظرفیت تجهیزات آتش نشانی در مشکین دشت، گفت: علیرغم وجود نیروهای زبده و امکانات مناسب در آتش نشانی مشکین دشت، با توجه به افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی، به روزرسانی تجهیزات در جهت افزایش کیفیت خدمات به شهروندان در دستور کار است.

بغدادی با بیان اینکه در حال حاضر دو ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر  مشکین دشت وجود دارد؛ گفت:  یک ایستگاه آتش نشانی در مشکین دشت و دیگری در شهرک  بعثت قرار دارد و در حال تدارک ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی دیگر در شهرک مهندسی زراعی هستیم.

 

خطر وقوع سونامی بازنشستگی در آتش نشانی مشکین دشت

در بخش دیگری آذرفر اولین رئیس ایستگاه آتش نشانی در مشکین دشت، گفت: ایستگاه آتش نشانی مشکین دشت در سال ۷۶ با تجهیزات اندک و ۳ آتش نشان کهر خود را آغاز کرد و افزود: هم اکنون ۶ خودروی سبک و سنگین و ۳۵ نیروی زبده و آموزش دیده در آتش،نشانی مشکین دشت وجود دارد.

 وی با تشریح کمبودها و مشکلات آتش نشانان مشکین دشت، اظهار کرد: در گذشته جمعیت این شهر کم و پرسنل آتش نشانی جوان بودندرو حالا با رشد جمعیت و ازدحام  معابر، با افزایش سن پرسنل و کاهش توانایی جسمی و رسیدن آنها به مرحله بازنشستگی روبرو هستیم و در صورتی که نیروی جوان به آتش نشانی مشکین دشت تزریق نشود، در سال های آتی شاهد سونامی بازنشستگی در آتش نشانی مشکین دشت خواهیم بود.

وی با اعلام این خبر که از ابتدای سال  تا کنون ۷۰۰ عملیات آتش نشانی توسط آتش نشانان مشکین دشت مدیریت شده است؛ از عدم توجه و احترام به بازنشستگان آتش نشانی و ایجاد انگیزه در جوانان، عدم توجه به حقوق و مزایا ی این قشر گلایه کرد و خواستار اصلاح آن از سوی مدیران شهری شد.

در بخش پایانی این مراسم آتش نشانان مشکین دشتی مورد تقدیر قرار گرفتند و مانور اطفاء حریق و عملیات امداد رسانی توسط آتش نشان مشکین دشتی در حضور مدیران شهری اجرا شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت شهری آموزش آتش نشانی آتش نشان آتش نشانی در مشکین دشت آتش نشانی مشکین دشت ایستگاه آتش نشانی ارائه خدمات آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی سوله یک انبار دو هزار متر مربعی که در شیراز طعمه حریق شده بود مهار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، هادی عید پور در خصوص اطفا حریق یک سوله در یکی از محلات شیراز اظهار کرد: در ظهر امروز_ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در ساعت ۱۳:۱۱ یک مورد آتش سوزی سوله انبار در بلوار سفیر جنوبی میدان مهارت به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام شد.

وی افزود: برای این حادثه از ۱۲ ایستگاه به محل آتش سوزی نیرو اعزام شد و خودروهای آب رسان، خودروهای دستگاه تنفسی و واحد هیدرانت به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: مواد داخلی سوله بسته‌های مواد غذایی با جنس کارتن و پلاستیک بود که به شدت قابل اشتعال بودند.

عیدی پور اضافه کرد: این سوله ۲ هزار متر مربع مساحت داشت که به صورت کامل طعمه حریق شده بود و آتش در حال سرایت به سوله‌های مجاور بود و با توجه به اینکه سوله‌های مجاور محتوی لوله و اتصالات ساختمانی بودند که بسته بندی آنها نیز از جنس کارتن و پلاستیک بود اولویت تیم عملیاتی پیشگیری از ادامه حریق به سوله‌های مجاور بود.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی در ۷ جبهه عملیات خود را انجام دادند و از گسترش حریق به اطراف جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: هم اکنون حریق کنترل شد و تیم آتش نشانی پس از پنج ساعت عملیات اطفا حریق در حال انجام لکه گیری و خاموش کردن آتش باقی مانده هستند.

کد خبر 745249

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران