Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۸۱۵ بیمار کرونایی غیرایرانی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد ملکی‌بیرجندی مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۸۱۵ بیمار کرونایی غیرایرانی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان قرار گرفتند و مجموع هزینه‌های این بیماران ۳۹ میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۱۰۱ هزار ریال بوده واکثر این بیماران مشمول تخفیف‌های مددکاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هزینه درمان ۸ هزار و ۴۹۷ بیمار خارجی در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۹۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۱۹۷ ریال بوده، ضمن اینکه در همین بازه زمانی هزینه درمان ۷۴۳ بیمار کرونایی غیرایرانی به میزان ۳۷ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۴۲۶ هزار ریال بوده است.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از مجموع کل بیماران غیرایرانی یک هزار و ۶۹۹ نفر و از مجموع بیماران کرونایی خارجی ۱۳۳ مبتلای به کرونا به‌صورت رایگان درمان شدند و سایر بیماران با توجه به آزمون وسع بیمارستان مشمول تخفیفات ۵۲ درصدی حوزه مددکاری شدند.

دکتر ملکی‌بیرجندی بیان کرد:  مجموع بودجه هزینه شده برای بیماران خارجی و مجموع بودجه هزینه شده برای اتباع خارجی کرونایی به ترتیب معادل ۴.۶ مجموع بیماران ایرانی و ۷.۲ درصد مجموع هموطنان کرونایی درمان شده در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا در مشهد کرونا در خراسان رضوی کرونا در استانها دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم

یکهزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای ایجاد و تقویت زیرساخت آموزش، بهداشت و درمان در قالب شهر دانشگاهی در استان اختصاص داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی Times World University Ranking اواخر سال گذشته و بر اساس شاخص و استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی و رتبه 601 تا 800 دانشگاه‌های جهان شده است.

در همین زمینه؛ صدیق جدیدالاسلام، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تبریک سال نو و قدردانی از زحمات همکاران اظهار داشت: علی‌رغم همه کمبودها در سال گذشته اتفاقات خوبی از جمله اختصاص یکهزار و 107 هکتار از زمین‌های دانشگاه برای ایجاد و تقویت زیرساخت آموزش، بهداشت و درمان در قالب تأسیس شهر دانشگاهی در استان رقم خورد.

وی افزود: بالغ بر 18 هزار متر مربع پروژه‌های عمرانی در قالب پایگاه و مراکز بهداشت، توسعه بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و بخش‌های CCU، ICU دیالیز و ارتقای زیرساخت‌های بیمارستانی در استان کردستان انجام شد.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛ تجهیزات پزشکی هایتک بسیار خوبی از جمله دستگاه توموتراپی(پرتو درمانی)،  MRI قروه و سنندج وارد و باعث شده که بیماران در داخل استان درمان شوند و نیازی به خارج از استان نداشته باشند.

وی بیان کرد: به زودی 18 دستگاه خودرو علمیاتی و 12 دستگاه آمبولانس به ناوگان دانشگاهی استان اضافه می‌شود.

جدیدالاسلام درباره اقدامات رفاهی؛ از پرداخت 1200 میلیارد ریال تسهیلات به 3500 نفر از پرسنل توسط بانک‌های عامل و طرف قرارداد در استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین 200 میلیارد ریال وام اشتغالزایی پرداخت و تعدادی سوئیت در تهران، شمال و مریوان برای اسکان همکاران فراهم شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های مشابه و استان‌های همجوار جزو 5 دانشگاه برتر در پرداخت کارانه بخش بهداشت و درمان است.

630 خانه بهداشت، 156 مرکز جامع ارائه خدمات سلامت، 115 پایگاه بهداشت، 69 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و 16 بیمارستان در سطح استان کردستان با بیش از هزار پزشک عمومی، 550 پزشک متخصص و فوق تخصص، 500 داروساز و دندانپزشک و بیش از 13 هزار نفر کادر سلامت در واحدهای مختلف به مردم استان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان