Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:13:48 GMT

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۰۴۵

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی عصر امروز در روند بازدید از آغاز کشت محصول کلزا اظهار داشت: کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شده و پیش بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا در فیروزآباد هر ساله از اوایل مهر ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: بذر هیبرید و پر بازده چون ارقام هایولا ۵۰ و نپتون به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: کلزاکاران باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، اصول علمی در کاشت کلزا را به کار گیرند.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد : از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

وی بیان داشت : کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت است که علاوه بر تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور، در کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم به خصوص بیماری «پاخوره» نقش حائز اهمیتی دارد.

موسوی توسعه و ترویج کشت کلزا را عامل افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری ها و افزایش عملکرد غلات دانست.

به گزارش فارس در سال زراعی پیش، کشاورزان بخش مرکزی فیروزآباد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا تحویل شرکت غله دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشت کلزا فیروزآباد سرپرست جهاد کشاورزی 1500 هکتار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل