Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امین رستم زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز جهاد دانشگاهی استان با کادر متخصص دارای مجهزترین و به روزترین دستگاه های تجزیه ای است که آماده ارائه خدمت در زمینه های آنالیز خاک، آب، کود، گیاه، مشاوره و توصیه کودی جهت افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.  

وی ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی انواع مختلف خدمات آزمایشگاهی  از جمله تجزیه خاک، تجزیه آب،  تجزیه گیاه و میوه، تجزیه کود، اندازه گیری سموم در گیاهان، ارزیابی تناسب اراضی برای احداث باغات وگلخانه و سایر واحدهای تولیدی، ارایه توصیه های کودی براساس آنالیز برای مدیریت بهینه تغذیه مزارع و باغات به تمامی شهروندان و  انواع مراکز صنعتی و کشاورزی و نهادها و دستگاه های اجرایی را ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص تجهیزات و تخصص مورد نیاز برای اخذ این مجوز، ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی با دارا بودن دستگاه های مدرن و بروز و متخصصان زبده با سابقه در زمینه آزمون های تخصصی قابلیت ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی به کشاورزان را در آزمون های خاک دارد.

رستم زاده افزود: ۲ گروه پژوهشی مرتبط شیمی تجزیه و کشاورزی متابولیت‌ها به عنوان بنیه علمی تخصصی کاربردی که با توجه به رزومه و ارزش افزایی قوی علمی کاربردی با اتکاء به اعضای متخصص هیات علمی و امکانات فوق تخصصی همانند آزمایشگاه های تخصصی مرکز خدمات تخصصی مواد غذایی و شیمیایی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که سابقه اجرا و انجام طرح های تحقیقاتی در سطح کشور دارند این مرکز و آزمایشگاه های تخصصی آن را با این مدل و چرخه ارزش آفرین علمی و کاربردی تبدیل به یکی از مراجع تخصصی معتمد علمی و کاربردی در سطح کشور و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به شمالغرب کشور خواهد کرد.

وی در تشریح برنامه های آتی و در دست اجرای این مرکز، خاطرنشان کرد: طراحی و تدوین و انجام پروژه های تحقیقاتی مدنظر در این حوزه در بحث امکان سنجی، نیازسنجی و واقع سنجی زمین ها، باغات و ... برای پروژه های کشاورزی، صنعتی و ... با ارائه خروجی علمی ارزش آفرین کاربردی از دیگر توانمندی های مرکز در این حوزه است.

رئیس  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به گستره خدمات و فعالیتهای این مرکز اظهار کرد: این مرکز خدمات تخصصی قادر است انواع مختلف آزمون های فیزیکی و شیمیایی را در طیف وسیعی از نمونه ها  انجام دهد.

وی اظهار داشت: مرکز خدمات تخصصی مواد غذایی و شیمیایی  جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان یک مرکز مرجع در زمینه آنالیز های مواد غذائی، محصولات کشاورزی، آب، پساب و فاضلاب، خاک، گیاه و کود، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی در سطح کشور می باشد که دارای مجوز از سازمان های حفاظت محیط زیست به عنوان آزمایشگاه همکار،  استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان آزمایشگاه همکار ، جهادکشاورزی به عنوان آزمایشگاه همکار و سازمان کمرگ و در مرحله نهایی اخذ مجوز علوم پزشکی  می باشد.

رستم زاده افزود: این مرکز با تکیه بر نیروهای متخصص، تجهیزات پیشرفته و بروز خود به عنوان یکی از قوی ترین آزمایشگاهای آنالیز کمی و کیفی در کشور شناخته شده و در سطح شمالغرب کشور علاوه بر رفع مشکلات صنایع با ارائه خدمات تخصصی، به عنوان مشاوری امین و کاملا قابل وثوق علمی کاربردی نیز در سطح استان مطرح می باشد  لذا یکی از اهداف مرکز ، موثر بودن در تحقیق و توسعه صنایع غذائی استان،کیفی سازی محصولات تولیدی استان و  توسعه صادرات محصولات می باشد.

وی افزود:  متقاضیان و فعالان حوزه کشاورزی، باغبانی صنعتی و نیمه صنعتی و ... این حوزه می توانند خدمت تخصصی و دانش مبنا را بدون مراجعه به مراکز تخصصی تهران و شهرهای بزرگ و بسیار کیفی تر از آن در سطح استان در مجتمع علمی تحقیقاتی پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی واقع در کیلومتر 5 جاده ارومیه به سلماس، فرعی کولق دریافت نمایند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از امکانات غیر حضوری با شماره 32417351-044 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی آب مواد غذایی کشاورزان دانشگاهی آذربایجان غربی ارائه خدمات تخصصی مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این جلسه با حضور شركت دانش بنيان هوش افزار و نمايندگان معاونت هاي بهره برداري و توسعه آب و تحقيقات و منابع انساني شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و با هدف هم افزايي و هماهنگي جهت نصب آزمايشي ماژول هوشمند قرائت كنتور شركت دانش بنيان بر روي كنتورهاي مشتركين به صورت پايلوت برگزارشد.

در این جلسه سيد مهدي عصمت ساعتلو معاون برنامه ريزي و توسعه سرمايه گذاري شركت آب و فاضلاب آذربایجان غربی باتاكيد بر لزوم استفاده از فن آوري هاي نوين در عرصه خدمات آب و فاضلاب با رويكرد توسعه دولت الكترونيك، هدف از اجراي اين طرح را افزايش بهره وري، مديريت مصرف و حفاظت از منابع و سرمايه هاي شركت در راستاي صيانت از حقوق مشتركين اعلام کرد.

 در اين جلسه همچنین بر لزوم همكاري و هم افزايي در جهت عملياتي نمودن طرح تاكيد شد.

با اجراي این طرح كنتورهاي آب مشتركين، بدون نياز به تعويض و با نصب ماژول قرائت الكترونيكي، هوشمند سازي خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس