Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با برگزاری آزمون استخدامی ۲۹۰ نیروی شرکتی ،قراردادی، و پیمانی جذب کردیم که ۷۰ درصد آنها در بخش بهداشت و درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: استان ما ۱۱ هزار دوز واکسن آنفولانزا سهمیه دارد که در حال حاضر ۶ هزار دوز آن دریافت شده و زنان باردار ،جانبازان، بیماران خاص، پرسنل مراکز بهداشتی درمانی، سالمندان و زندانیان در اولویت استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی در مرحله بعدی دریافت این واکسن توزیع آن توسط داروخانه ها و برای عموم مردم صورت می گیرد.

 وی با اشاره به ۲۴ پروژه عمرانی این دانشگاه اظهار کرد:دهه فجر امسال بیمارستان بهمئی ،گچساران، وکلنیک تخصصی دهدشت افتتاح می‌شود. یزدان‌پناه ادامه داد: برای رفع کمبود نیروهای متخصص در یک سال گذشته ۵۵ متخصص جذب و به شهرستان ها اعزام کرده ایم.

 وی گفت: بدهی بیمارستان شهید جلیل یاسوج و باشت از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع بیماران کرونایی استان ۷ هزار ۱۷۵ نفر آنها بهبود یافته است.

 دکترپرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در  بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ نفر بیماری آنها قطعی میباشد.

 وی رعایت پروتکل های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری مناسب، زدن ماسک و دوری از سفرهای غیرضروری را از جمله راهکارهای الزامی برای مهار کرونا معرفی کرد.

وی گفت: زنان باردار،سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

پزدان پناه بیان کرد:پرسنل بهداشتی و درمانی استان خدمت رسان مردم در عرصه سلامت هستند و باید با عزم همکاری همگانی فشار روانی که بر روی آنها وجود دارد کم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بَرپَروَشان، با اشاره به ۲۹ فروردین روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل مؤثر در ابتلاء به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولاً ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تأمین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

برپروشان همچنین به تأثیر کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: جهت ادامه کار درمانگاه بیماران هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رؤیا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد.

وی با تقدیر از چنین حمایت‌هایی، اظهار کرد: این اقدام‌ها می‌تواند در حمایت از بیماران هموفیلی مؤثر باشند. در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

کد خبر 6080488 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد