Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:25:45 GMT

کشف بیش از ۴۰ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۴۲۶

کشف بیش از ۴۰ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس در خراسان جنوبی طی ۶ ماه گذشته ۴۰ تن و ۷۵۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را از سوداگران مرگ کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش کشف داشته است.

وی افزود: ماموران طی مدت ۶ ماه ۳۴ تن و ۹۲۲ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۸۰۶ کیلوگرم مرفین، ۲ تن و ۵۳۵ کیلوگرم حشیش، ۸۶۳ کیلوگرم هروئین و ۶ تن و ۲۹۰ کیلوگرم سایر مواد مخدر را کشف کردند که در این رابطه سه هزار و ۴۲۰ حمل و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۹۷۲ خودرو توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به تصادفات درون و برون شهری در استان گفت: در ۱۸۰ روز ابتدایی سال جاری تلفات حوادث رانندگی در شهرهای استان هفت درصد رشد و در جاده‌ها ۳۱ درصد کاهش داشته و مجروحان حوادث رانندگی نیز در شهرها ۲۷ درصد کاهش و در جاده‌ها ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با هشدار درباره افزایش سرقت‌های خرد در خراسان جنوبی، تصریح کرد: افزایش سرقت‌های خرد ناشی از مشکلات اقتصادی، هشداری برای شهروندان درخصوص رعایت بیشتر نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت‌هاست که در بررسی کارشناسان پلیس سهم عمده‌ای از وقوع سرقت‌ها در پی بی‌احتیاطی مال باختگان در نگهداری از اموال شخصی بوده است.

سرهنگ فرشید با تاکید بر اینکه با تلاش رزمندگان جان برکف پلیس در خراسان جنوبی آمار جرایم خشن در خراسان جنوبی نزدیک به صفر است گفت: ماموران پلیس در حوزه کالای قاچاق نیز طی ۶ ماه اخیر ۴۴ هزار نخ سیگار، ۱۵۰ هزار لیتر سوخت و هزار و ۲۲۱ رأس دام قاچاق را کشف کرده‌اند.

کشف ۵۴۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین از کشف ۵۴۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک تکاوران پلیس خراسان جنوبی و کرمان در مناطق کویری شهرستان راور خبر داد. 

وی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی پس از یکسری تلاش‌های بی وقفه و اشراف اطلاعاتی، مبنی بر حمل و جابه‌جایی محموله‌ای از مواد مخدر توسط چند موتورسیکلت از مناطق کویری این استان و کرمان موضوع پیگیری، شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: ماموران یگان تکاوری ۱۰۲ "دیهوک" خراسان جنوبی محل فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر را شناسایی کردند و با همکاری ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ امام موسی کاظم (ع) کرمان در عملیاتی مشترک به محل‌های احتمالی تردد سوداگران مرگ اعزام شدند.

وی گفت: ماموران هنگام کنترل مناطق کویری در شهرستان راور به پنج موتورسیکلت که در تاریکی شب در حال تردد بودند، مشکوک شدند و به راکبان آنها دستور ایست دادند که راکبان موتورها با مشاهده ماموران موتورسیکلت‌ها را رها کردند و با استفاده از تاریکی شب به طرف ارتفاعات متواری شدند.

وی با بیان اینکه عملیات پلیس برای دستگیری راکبان موتورسیکلت‌ها ادامه دارد افزود: ماموران راکب یکی از موتورها را دستگیر و در بازرسی از چهار موتورسیکلت رهاشده ۵۴۶ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

برچسب‌ها کرمان مواد مخدر خراسان جنوبی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مواد مخدر خراسان جنوبی انتظامی کرمان مواد مخدر خراسان جنوبی انتظامی اخبار کنکور خراسان جنوبی کیلوگرم تریاک مواد مخدر سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۵ کیلوگرم مواد افیونی در زابل و زاهدان کشف شد

سرهنگ علیرضا دلیری جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستانگفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مواد مخدر در شهرستان‌های زابل و زاهدان پس از اشراف اطلاعاتی، از فعالیت قاچاقاقچیان مواد افیونی مطلع و پس از شناسایی قاچاقچیان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس در یکی از خیابان‌های زابل دستور ایست را به راننده یک دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر صادر کردند، اما راننده بدون توجه به ایست پلیس به مسیر خود ادامه و با رها کردن خودرو از محل متواری که در بازرسی از خودرو ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ماموران پلیس در یکی از روستا‌های زاهدان دستور ایست را به یک دستگاه خودرو سواری پژو و حامل مواد مخدر صادر و خودرو متوقف که در این عملیات نیز از بازرسی خودرو سواری ۵۵ کیلو گرم تریاک کشف و یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: در این ۲ عملیات پلیس در مجموع ۳۰۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط و یک سوداگر مرگ دستگیر، ۲ دستگاه خودرو توقیف و و دستگیری قاچاقچی متواری در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن
  • کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد افیونی درسیستان و بلوچستان
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • ۳۰۵ کیلوگرم مواد افیونی در زابل و زاهدان کشف شد