Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در 415 بقعه متبرکه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام علیزاده در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان که امروز( دوشنبه( 7 مهر) در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، گفت: برگزاری عزاداریها با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم و هیئت‌های عزاداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در ایام محرم بیشترین افرادی که پروتکل‌ها را رعایت کردند قشر دینی و عزادار امام حسین(علیه السلام) بودند.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ و به اهداف خودشان نرسیدند.

علیزاده در ادامه به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.

وی تاکید کرد: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان(عجل الله تعال) نزدیک تر می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مکتب و اندیشه امام حسین(علیه السلام) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان ( عجل الله) است.

وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در 415 بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.

علیزاده اظهار کرد: بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می شوند.

 در این نشست نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی گیلان از جمله حجت الاسلام حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، حجت الاسلام فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان و .. نیز حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زیارت اربعین 415 بقعه متبرکه زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است