Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@09:53:37 GMT

قیمت مسکن ۵درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۵۸۹

قیمت مسکن ۵درصد گران شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در شهریورماه سال 1399، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 8500 مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 درصد کاهش و 203.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 242.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه سال 1399 حاکی از آن است که از میان مناطق 22گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.4 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق 10 و 2 به ترتیب با اختصاص سهم های 9.5 و 9 درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع 72.8 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در شهریور ماه سال 1399 مربوط به 10 منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق 5 ،10 ،2،4 ،14 ،8 ،7 ،15 ،1 و 11 ) بوده و 12 منطقه باقی مانده 27.2 درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 50 میلیون و 790 هزار تومان به منطقه 1 و کمترین آن با 10 میلیون و 410 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال 1398 به ترتیب 102.8 و 81.5 درصد افزایش نشان می‌‌دهند.

تحولات اجاره‌بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن استیجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در شهریور ماه سال 1399 نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل 27.3 و 30.1 درصد درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

پربیننده ترین پیامد موج جدید ساختمان‌سازی در شهرهای جدید تغییرات جدید در طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی نتیجه طرح جهش تولید و تامین مسکن چیزی جز اتلاف منابع نیست/ مالیات بر مجموع درآمد و عایدی سرمایه برای مقابله با سفته‌بازی افزایش ۹۱درصدی قیمت مسکن در تهران/ خانه متری ۲۴میلیون تومان شد افزایش عجیب قیمت اوراق مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آپارتمان های مسکونی قیمت مسکن بازار مسکن اجاره بهای مسکن کرایه مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تعداد معاملات ماه مشابه سال نسبت به ماه ماه سال 1399 شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، واحدهای عرضه کننده میدان بهمن مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی چند واحد متخلف به دلیل گران‌فروشی و افزایش قیمت، برگ جریمه دریافت کردند و به تعدادی اخطار قانونی داده شد.

امرالهی از پلمپ یک واحد عرضه کننده محصولات پروتئینی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این واحد پس از دریافت اخطارهای مکرر، سرانجام به علت مسائل غیر بهداشتی پلمپ شد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی را تضییع حقوق عامه اعلام کرد و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

امرالهی در پایان تاکید کرد: گشت‌های مستقل و مشترک در قالب طرح نظارت عید و رمضان تا پایان فروردین به صورت گسترده در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 6064195

دیگر خبرها

  • محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳/ قاسمی: قیمت دلار چند درصد گران می‌شود؟
  • پیش‌بینی از بازار مسکن برای سال ۱۴۰۳
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال