Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دبیرکل شورای عالی علمای شیعی پاکستان با ابراز اطمینان از هوشیاری جامعه این کشور برابر دشمنان مشترک و ترفند فتنه‌گران برای برافروختن آتش فرقه‌گرایی، گفت: برخی عوامل صهیونیستی به دنبال تخریب وحدت و ثبات پاکستان هستند اما تلاش این عناصر محکوم به شکست است.

خبرگزاری میزان- علامه عارف واحدی دبیرکل شورای عالی علمای شیعی پاکستان با اشاره به برخی حوادث اخیر مرتبط با تحرکات تکفیری-تروریستی و هدف قرار دادن افراد بی‌گناه در شهرهای مختلف پاکستان، گفت: عوامل تکفیری که این روزها به دنبال خوش‌خدمتی به دوستان رژیم نامشروع صهیونیستی هستند، مجری طرح شیطانی فرقه‌گرایی در پاکستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه واحدی با محکوم کردن اقدام برخی رسانه‌های غربی برای انتشار گزارش‌های جعلی که مدعی تشکیل به اصطلاع جبهه ضدشیعه در پاکستان شده‌اند، تاکید کرد: غربی‌ها تمایلی به ثبات و همبستگی در پاکستان ندارند و تنها به دنبال سوژه‌ای هستند که بتوانند فضای دوستی و برادری میان مسلمانان را متشنج کنند.

وی افزود: قطعاً تحولات اخیر در خاورمیانه و خیانت به ملت مظلوم فلسطین تبعاتی را به دنبال دارد و یکی از چالش‌های مهم آن، ایجاد هرج و مرج در بلاد اسلامی به ویژه پاکستان برای تحریف اذهان عمومی از مسائل مهم جهان اسلام از جمله فلسطین است.

این رهبر مذهبی پاکستان گفت: ما هیچ ملاحظه‌ای میان جامعه اسلامی این کشور نداریم و علمای اهل‌تسنن و تشیع هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و آن تقویت برادری و انسجام میان مردم به ویژه در وضعیت ترویج اختلافات فرقه‌ای توسط فتنه‌گران است.

وی تاکید کرد: رهبران ارشد شیعه پاکستان این روزها رایزنی‌های مهمی را با مسئولان ارشد دولت انجام داده اند و این فرآیند تا رسیدن به نتایج مطلوب مبنی بر تشکیل جبهه مشترک علیه تکفیریت ادامه خواهد داشت.

دبیرکل شورای علمای شیعی پاکستان گفت: بدون شک دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای و تحریک احساسات جامعه پاکستان به سود صهیونیست‌ها و دوستان جدید این رژیم اشغالگر است که درصدد محو مسئله خیانت به فلسطین و تحت فشار قرار دادن سایر دولت‌های اسلامی برای کمک به خروج اسرائیل از انزوای جهانی هستند.

وی اظهار داشت: ما نگران تحرکات مشکوکی هستیم که به نظر می‌رسد توسط برخی حاکمان مستبد عربی مدیریت شده و هدف آن هرج و مرج در جامعه پاکستان است تا با این روش جلوی واکنش مردم به خیانت اعراب به فلسطین و یا خیزش علیه توطئه شیطانی اسلام‌هراسی گرفته شود.

عارف واحدی افزود: علمای پاکستان و برادران اهل‌تسنن ما هوشیار هستند و اجازه نخواهند داد فرصت طلبان و دشمنان مشترک، وحدت جامعه و برادری میان فرق اسلامی را هدف قرار دهند.

وی افشا کرد که طی دیدار اخیر رهبران شیعه پاکستان با مقامات ارشد دولت این کشور، برخی وزرای پاکستانی نسبت به طرح‌های پنهانی علیه وحدت در پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفتند که عمران‌خان نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز ناخرسندی از این وضعیت بر لزوم مدیریت آن و هماهنگی برای تقویت اتحاد تاکید کرده است.

اربعین حسینی، پیام مشترک پاکستانی‌ها به دشمنان وحدت

دبیرکل شورای علمای شیعی پاکستان گفت که تلاش‌ها برای تقویت فضای وحدت در کشور و تحکیم تعامل میان فرق و علمای مذهبی ادامه دارد و همه ذی‌نفعان علیه دشمنان وحدت در یک جبهه حضور دارند.

وی افزود: ما در آستانه اربعین حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام نماد روشن و جهانی فداکاری و جانفشانی برای ارزش‌های اسلامی، هستیم و مصمم هستیم تا اربعین امسال را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: تاریخ، همدستان اسرائیل را نمی‌بخشد خیانت برخی سران عرب به فلسطین ننگ‌آور است
آمریکا برای ثمرات برجام کارشکنی نکند

علامه واحدی گفت: علاوه بر حضور میلیونی شیعیان پاکستان در اربعین حسینی، ما از برادران اهل‌تسنن خود نیز دعوت می‌کنیم‌ و مطمئنیم که آنان نیز در کنار ما پیام مشترک وحدت و انسجام در برابر دشمنان وحدت خواهند داد.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: پاکستان اسلام آباد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاکستان اسلام آباد علمای شیعی پاکستان دبیرکل شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • ایران به هیچ وجه دنبال جنگ‌افروزی در منطقه نیست
  • وزیر سابق اطلاع رسانی پاکستان: بت شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شد
  • ببینید | شکست اسرائیل در شورای امنیت؛ ایران محکوم نشد
  • ویدیو/ شکست اسرائیل در شورای امنیت؛ ایران محکوم نشد
  • شهیدآوینی اگر بود امروز با صهیونیسم مقابله می‌کرد