Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی‌ندیمی عصر امروز به مناسبت روز جهانی قلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قلب در معرض آسیب‌های فراوانی است، بیماری قلبی و عروقی سردسته علل کشتار و مرگ و میر در اغلب کشورها و ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: سکته‌های قلبی و مغزی نزدیک به 40 درصد کل عوامل مرگ در کشور را شامل می‌شود وعلل دیگر گرفتاری و تنگی رگ‌های قلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عوامل ایجادکننده بیماری‌های قلبی در اختیار و کنترل افراد است، ادامه داد: عوامل مهم سیگار، پرفشاری خون، افزایش چربی‌های خون و عواملی هم ژنتیکی هستند که در برخی خانواده‌ها شیوع بیماری قلبی بیشتر است.

اسماعیلی‌ندیمی بیان داشت: افزایش وزن، چاقی و کم‌تحرکی، استرس و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر موجب شده سن بیماران قلبی و عروقی به 35 سال کاهش یابد که به جز عوامل ژنتیکی می‌توان عوامل خطرساز برای بیماری قلبی را کنترل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از علت‌های مهم مرگ و میر در جریان کرونا بیماران قلبی و عروقی است. با تشکیل لخته در رگ‌های ریه یا قلب احتمال بروز سکته قلبی وجود دارد و بیماری کرونا هم می‌تواند ضعف عضله قلب را هم ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اضافه کرد: در مورد بیماری کرونا از دو جهت باید به قلب نگاه کرد؛ یکی اینکه کسانی که بیماری قلبی دارند و بسیار مستعد هستند که عوارض شبیه کرونا را داشته باشند توصیه داریم به شدت نکات بهداشتی را رعایت کنند و دوم اینکه بیماری کرونا متأسفانه علاقه به قلب دارد و مستقیما قلب را دچار بیماری می‌کند.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین علل مرگ و میر در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی است، افزود: هر گامی در جلوگیری از بروز بیماری قلبی و عروقی برداریم هزینه‌اش بسیار کمتر از درمان است.

اسماعیلی‌ندیمی تصریح کرد: برای کنترل فشار خون انواع داروهای موثر وجود دارد، کنترل فشار خون احتمال حوادث مغزی و قلبی را به شدت کاهش می‌دهد؛ کنترل هم دیابت نقش کلیدی در کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و در کنترل چربی خون هم مهم است.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قلب قلبی و عروقی بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فوق تخصص بیماری‌های قلب اطفال در این باره گفت: همزمان با هفته سلامت، طرح غربالگری بیماری‌های قلبی برای نوزادان تازه متولد شده با دستگاه پالس اکسی متری در بیمارستان زنان و زایمان شهیدان مبینی سبزوار قبل از ترخیص انجام می‌شود.

دکتر فرخی فر افزود: ناهنجاری‌های قلبی عامل ۳ درصد از مرگ و میر نوزادان در ماه اول تولد و ۴۶ درصد مرگ ناشی از این ناهنجاری، در سال اول تولد می‌باشد.

وی گفت: پالس اکسیمتری روشی غیرتهاجمی است که میزان هموگلوبین آمیخته با اکسیژن را به صورت درصد بیان می‌کند، عدم تشخیص به موقع نقایص قلبی بدو تولد نوزاد را طی چند روز یا هفته‌های اول زندگی در معرض عوارض جدی این بیماری قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید
  • ۴۱ درصد مرگ و میر در قزوین ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی
  • یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
  • اگر می‌خواهید کمتر استرس داشته باشید بیشتر ورزش کنید
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است