Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و ششمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: گزارش مفصلی در خصوص آمار گمرک در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت،  ارائه و در آن میزان موجودی کالا‌های اساسی، مواد اولیه و کالا‌های مورد نیاز خط تولید به تفکیک مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مقرر شد  تا فرآیند ترخیص کالا‌ها از گمرکات تسهیل شود.

وی افزود: روز شنبه معاون اول رئیس جمهور ، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل گمرک از بندر شهید رجایی بازدید کردند، این موضوع اصلا چیزی نیست که بخواهد محرک تقاضای ارز باشد بلکه این ترخیص مشمول کالا‌هایی است که تا قبل از پنجم مهر به گمرک وارد شده اند و شامل بعد از آن نمی‌شود و همچنین مشمول کالا‌های گروه چهار نیست.

وزیر اقتصاد گفت: در تسهیل ترخیص کالا‌های مانده در گمرک نگرانی بابت تحریک تقاضای ارز نیست، زیرا این موضوع شامل کالا‌های اساسی و  مواد مورد نیاز خط تولید است و بنابراین تقاضای ارز را افزایش نمی‌دهد.

دژپسند ادامه داد:  تصمیم گرفته شد تا شرایطی فراهم شود که کالا‌های اساسی و مواد اولیه تولید در گمرکات باقی نماند، ضمن اینکه برخی از اقلام مانده در گمرکات فاسد شدنی بود و لذا اتخاذ تدابیری برای ترخیص آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترخیص کالا وزیر اقتصاد تقاضای ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت