Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:01:59 GMT

توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۹۳۶

توزیع واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان آغاز شد

ایسنا/اصفهان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

محسن تقی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، به منظور تامین و حفظ سلامت شهروندان جامعه به خصوص گروه های پر خطر و آسیب پذیر، واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله ای بین واجدان شرایط توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی توسط همه شهروندان، افزود: بهداشت تنفسی، تاثیر بسزایی در پیشگیری، کاهش ابتلا و انتقال بیماری آنفلوآنزای فصلی، به موازات بیماری کووید ۱۹ دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: کارکنان شاغل در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت، خانم های باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضاء، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل جزء واجدان شرایط اولیه است.

تقی زاده اظهار کرد: بیماران مبتلا به بدخیمی و سرطان می توانند با تحویل جواب آزمایش نمونه برداری به معاونت درمان دانشگاه نسبت به دریافت معرفی نامه و مراجعه به یکی از نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه سلامت یا خانه بهداشت، جهت تزریق واکسن ضروری است که با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به دانشگاه اختصاص خواهد یافت و توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا مطابق اولویت های اعلام شده خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در صورت فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت های ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت بین بیماران مزمن و زمینه ای شامل بیماران ریوی، قلبی عروقی، کبدی، نرولوژیک، هماتولوژیک و دیابتی توزیع خواهد شد.

تقی زاده افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، مراقبان سلامت و بهورزان، با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده، تزریق واکسن به سایر گروه های سنی غیر از واجدان شرایط اعلام شده توصیه نشده است پس از همشهریان درخواست می شود از مراجعه حضوری به واحدهای ستادی دانشگاه اجتناب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا استانی شهرستانها واکسن آنفلوآنزا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر افزود: انعقاد تفاهم نامه متعاقب دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت مبنی بر ماموریت محور شدن دانشکده های داروسازی صورت گرفت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حرکت به سمت مهارت افزایی و ارتقای مهارت های عملی دانشجویان است تا بتوانند در عرصه به صورت موثر حضور یابند. از آنجا که دانشکده های داروسازی، برای حضور موثر در عرصه و بالین نیازمند مهارت افزایی های بیشتری هستند، از طریق این تفاهم نامه زمینه این همکاری فراهم شده است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی مهارت افزایی دانشجویان را در راستای بازنگری همه جانبه در کاریکولوم آموزشی دوره دکتری داروسازی عمومی و تخصص‌های وابسته دانست و به بازنگری در دوازده دوره PhD و یک دوره تخصصی بالینی اشاره کرد.

وی افزود: به منظور ارتقای توانمندی دانشجویان، پیش از این مساله کارورزی و کارآموزی در داروخانه های آموزشی و بیمارستانی و بالین مطرح شده است و اکنون به دنبال آموزش دانشجویان در عرصه های صنعتی و صنایع مرتبط با کالاهای سلامت محور هستیم.

دارایی، حرکت به سمت دانشگاه ها و صنعت نسل چهارم و برقراری زیرساخت های لازم برای همکاری دو سویه میان صنعت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت را از دلایل انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های بیش از یکسال گذشته شورای آموزش داروسازی و تخصصی و همچنین کمیته های تخصصی وابسته، تفاهم نامه ای میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو منعقد شد که بر این اساس صنایع سلامت محور زمینه و عرصه لازم برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی را فراهم می کنند. همچنین متقابلا وزات بهداشت نیز تسهیلات و خدماتی برای صنایع قائل خواهد شد.

کد خبر 6079564

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم