Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای مرکزی خانه احزاب بخش زیادی از مواد طرح انتخاباتی مجلس مبنی بر بازتعریف رجل سیاسی و شرایط نامزدهای ریاست جمهوری را در جهت تضعیف جمهوریت نظام عنوان کردند و خواستار تعریف نقش احزاب در قانون انتخابات شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشست بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تعریف رجل سیاسی و شرایط نامزدهای ریاست جمهوری با حضور اعضای شورای مرکزی خانه احزاب و تعدادی از دبیران کل احزاب فعال کشور به صورت حضوری و مجازی در محل ساختمان اصلی این نهاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، شهاب الدین صدر رییس خانه احزاب ایران، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، امیر میثم نیک فر دبیرکل حزب بیداری اسلامی، مهدی نیشابوری از حزب اسلامی کار، فهیمه خان محمدزاده دبیرکل جمعیت پیروان حضرت زینب (س)، حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، مهدی علیخانی دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی،  یدالله طاهرنژاد نماینده حزب کارگزاران، قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران، علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت، جعفر خداقلی زاده ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﻣﺠﻤﻊ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ، صابر میر عطایی دبیر کل حزب میهن اسلامی، حسین کاشفی از حزب اتحاد ملت، بازرسان و دیگر اعضای شورای مرکزی خانه احزاب حضور داشتند.

اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران ضمن مخالفت با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، بازتعریف رجل سیاسی و تعریف شرایطی برای نامزدهای ریاست جمهوری، نادیده گرفتن نقش احزاب در انتخابات را مهمترین موضوعی دانستند که مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی آن را مورد بررسی قرار دهد.

براساس این گزارش، همچنین اعضای شورای مرکزی خانه احزاب بخش زیادی از مواد طرح انتخاباتی مجلس را در جهت تضعیف جمهوریت نظام عنوان کردند.

مقرر شد کمیته انتخابات خانه احزاب به ریاست امیر میثم نیک فر و کمیته حقوقی آن نهاد به ریاست مصطفی کواکبیان، طرح انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را به صورت تخصصی بررسی کرده و نتیجه را در جلسه بعدی شورای مرکزی خانه احزاب ارائه کنند تا به عنوان نظر رسمی احزاب ایران در مورد طرح مذکور، به مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مربوطه ارسال کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانه احزاب ایران اعضای شورای مرکزی خانه احزاب قانون انتخابات ریاست جمهوری احزاب ایران دبیرکل حزب کل حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات ترکیبی «وعده صادق» ایران نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد