Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:25:26 GMT

مجلس فردا در مورد رزم حسینی تصمیم می گیرد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۹۷۵

مجلس فردا در مورد رزم حسینی تصمیم می گیرد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه برنامه‌های علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و درباره تصدی وی بر این وزارتخانه تصمیم گیری می‌کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی را در دستور کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس رویه اجرا شده در جلسات رای اعتماد وزرا، ابتدا گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرائت  می شود. پس از آن دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه در مورد برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی نظرات خود را مطرح خواهند کرد.

 در ادامه به «علیرضا رزم حسینی» بعنوان وزیر پیشنهادی صمت نیز ۳۰ دقیقه زمان داده خواهد شد تا در دفاع از برنامه‌های خود صحبت کند.

 وزارت صنعت معدن و تجارت اهمیت غیرقابل انکاری در تامین نیازهای معیشتی و تولید کشور و تحقق شعار جهش تولید در شرایط کرونایی دارد. از سوی دیگر در سال‌های اخیر تحریم‌های یکجانبه ‌آمریکا فشارهای زیادی در قالب سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران اعمال کرده و وزارت صنعت معدن و تجارت در خط مقدم مقابله با این کارزار قرار دارد. موضوعی که نمایندگان مجلس هم در گفت و گوهایی که داشته‌اند بر آن صحه گذاشته اند.

لزوم برون‌رفت بزرگترین وزارتخانه متولی نیازهای معیشتی و تولیدی کشور از شرایط بلاتکلیفی نکته‌ای است که نمایندگان بر آن تاکید می‌کنند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد سوابق و کارنامه رزم حسینی هم باعث اقبال نمایندگان به وی شده است. گزینه پیشنهادی وزارت صمت در روزهای اخیر هم با حضور در کمیسیونهای تخصصی مجلس به بیان دیدگاه‌ها و برنامه های خود پرداخته است.

در همین زمینه «همایون سامه‌یح نجف آبادی» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: رزم حسینی هم سوابق درخشانی در بخش‌های دولتی داشته‌ و در حوزه‌های صنعت و معدن هم از تجربیات خوبی برخوردار است و با توجه به عملکردش در استانداری دو استان کرمان و خراسان رضوی، می‌تواند این وزارت‌خانه را متحول کند.

به گفته «حجت الله فیروزی» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلسطبق رصدهای انجام شده رای مثبت نمایندگان را نیز کسب خواهد کرد.

«محمد سبزی» نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد و گفت: مجلس به علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد خواهد داد. زیرا فرصت کوتاهی برای دولت دوازدهم باقی مانده و به مدت طولانی این وزارت خانه با سرپرست اداره شده است و باید سریعتر وضعیت این وزارتخانه مشخص شود که به نظرم رزم حسینی رای می‌آورد.

  «علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون صنابع و معادن مجلس هم بر این باور است که مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد می‌دهد. زیرا در مقطع کنونی رفع مشکلات معیشتی مردم و برخی مسائل اقتصادی مانند جهش تولید از جمله اولویت‌هایی به شمار می‌رود که باید هر چه زودتر مدنظر دولت و مجلس قرار گیرد.

«محمدرضا دشتی اردکانی» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز سوابق و تجربه رزم حسینی را نشانی از مناسب بوده او برای وزارت صمت دانست و گفت: وزیر پیشنهادی آقای رییس جمهور در حوزه صنعت و معدن توان بالایی دارد و البته در حوزه بازرگانی و تجارت نیز تسلط کافی را دارد و وی را فردی موفق برای این وزارتخانه می‌بینم.

«سید کاظم دلخوش» نماینده صومعه سرا نیز رزم حسینی را فردی با تجربه و از مدیران توانمند کشور عنوان کرد که می‌تواند مشکلات وزارت صنعت معدن و تجارت را حل کند.

اخبار مرتبط رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت شد + سوابق رزم حسینی: توجه به توسعه اقتصادی اولویت من است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی علیرضا رزم حسینی وزارت صمت علیرضا رزم حسینی وزارت صمت رزم حسینی وزارت صمت سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی علیرضا رزم حسینی معدن و تجارت وزیر پیشنهادی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

عادل شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

بیشتر بخوانید؛ صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

خلیل قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان