Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-پرداخت غرامت مالی به قربانیان خشونت پلیس آمریکا ضروری است، اما نمی‌تواند پلیس این کشور را اصلاح کند.

خبرگزاری میزان - در آمریکا، جایی که صد‌ها نفر از سیاه پوستان هر ساله قربانی پلیس آمریکا می‌شوند، تعداد بسیار کمی از افسران پلیس به دلیل خشونت ضد جوامع مختلف و اقلیت‌ها تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «الجزیره»، مردم آمریکا همچنان خواستار پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و اصلاحات گسترده در پلیس این کشور هستند.

پرداخت غرامت مالی به قربانیان خشونت پلیس بدون شک ضروری است؛ اخراج و تعقیب کیفری افسران متخلف نیز همینگونه است.؛ با این حال، این شیوه‌ها حتی اگر روزی در رسیدگی به موارد بی رحمی پلیس به امری عادی تبدیل شوند، مانند قرار دادن پانسمان روی زخم است.

اصلاحات جزئی سیاسی، اما سطحی و پرداخت غرامت مالی به خانواده قربانیان نمی‌تواند به اندازه کافی نظامی را که ریشه در برتری سفید پوستان دارد، اصلاح کند و اجازه نمی‌دهد که جوامع رنگین پوست در آمریکا در صلح زندگی کنند.

نخستین نیرو‌های پلیس در آمریکا افسران ویژه برده‌ها بودند که برای نظارت بر سیاه پوستان و مقابله با مقاومت احتمالی سیاه پوستان تشکیل شده بود.

این افسران مزارع را زیر نظر داشتند، مسافران سیاهپوست را متوقف می‌کردند و خواستار صدور مجوز از اربابانشان می‌شدند.

همچنین این افسران برای جلوگیری از شورش و فرار و به طور کلی به وحشت انداختن جوامع رنگین پوست، از خشونت استفاده می‌کردند.

مردان سفید پوست در جنوب آمریکا برای خدمت در این گشت‌ها منصوب می‌شدند، و مطیع سازی آفریقایی‌ها و حفظ برتری سفیدپوستان را در آمریکا با انگیزه ایجاد ترس و نیاز در میان سیاه پوستان برای حفظ وضع موجود نژادی و اقتصادی دنبال می‌کردند.

پلیس و فرقه نژاد پرستی موسوم به «کِی کِی کِی» با هم همکاری می‌کردند تا وحشت را در دل سیاه پوستان بیندازند و اقدامات خشونت آمیز نژادی را علیه آفریقایی‌ها انجام دهند.

آنها نه تنها به طور خستگی ناپذیر و یکپارچه برای حمایت از قوانین و سنت‌های نژادپرستانه کار کردند، بلکه فعالان حقوق مدنی را نیز مرتباً معلول و لینچ می‌کردند. در فرآیند لینچ کردن، شخص را از جایی آویزان می‌کردند و او را آتش می‌زدند.

جانشینان افسران ویژه برده‌ها در آمریکا هنوز از شبه نظامیان سفیدپوست و گروه‌های نفرت پراکن علیه رنگین پوستان حمایت می‌کنند و این گرایش‌های خود را در اعتراضات ضد نژادپرستی امسال نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: ترامپ از رفتار وحشیانه‌ای که پلیس با یک خبرنگار داشت، تمجید کرد بررسی استفاده از «اسلحه حرارتی» علیه معترضان توسط پلیس آمریکا

برخی از اتحادیه‌های پلیس آمریکا مانند گروه‌های تبهکار رفتار می‌کنند و شعار‌های صنفی جرایم سازمان یافته را به کار می‌گیرند، چرا که این امر به افسران برتری طلب سفیدپوست کمک می‌کند تا از مسئولیت پذیری فرار کنند و در برابر مسئولیت مقاومت کرده و به دلیل رفتار‌های ناشایسته خود از نظم و انضباط اجتناب کنند.

به عنوان مثال، در نیویورک که نیروی‌های پلیس بیشتر سیاه پوست هستند، روسای اتحادیه پلیس عمدتا سفیدپوست و حامی «دونالد ترامپ»، هستند.

رییس جمهور آمریکا از ملی گرایان سفیدپوست حمایت می‌کند و از پلیس خواسته است از شگرد‌های وحشیانه علیه مظنونان در بازداشت استفاده کنند.

در سطح ملی، بزرگترین گروه افسران پلیس و اجرای قانون آمریکا، در سال ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کرد.

اعمال افسران پلیس آمریکا نژاد پرستی، فرهنگ زن ستیزی، خشونت خانگی و کودک آزاری را در این کشور گسترش داده است.

افسرانی که آشکارا معترضان و سیاه پوستان را به طور وحشیانه‌ای بازداشت می‌کنند، همان کسانی هستند که همسر و فرزندان خود را در پشت در‌های بسته با بی رحمی کتک می‌زنند.

خشونت خانگی همه گیر است و حدود ۴۰ درصد خانواده‌های افسران پلیس را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ این یعنی ۱۵ برابر بیشتر میانگین خشونت خانگی در میان جمعیت عمومی آمریکا.

این مشکلات ذاتی پلیس آمریکا با پرداخت غرامت‌های چند میلیون دلاری یا اصلاحات جزئی و ناچیز از بین نمی‌رود.

«الجزیره»، در پایان می‎نویسد که تنها راه حل این فرهنگ وحشیگری پلیس ایجاد نهاد‌های جدید با افراد جدید و مأموریت‌های مختلف، راه حل‌های مبتنی بر جامعه برای حفظ کرامت انسانی و رویکرد کاملاً متفاوت در امنیت عمومی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس آمریکا آمریکا دونالد ترامپ پرداخت غرامت افسران پلیس پلیس آمریکا سیاه پوستان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سمپوزیوم بررسی چالش‌های فرهنگی و اجرایی برنامه پزشکی خانواده، گفت: در طرح ملی پزشک خانواده، اقناع همکاران، مردم و فرهنگ عمومی پیش نیاز موفقیت اجرای آن خواهد بود. از طرفی مداخلات بزرگ در عرصه سلامت باید با متانت و دور از شتابزدگی انجام شوند.

وی، به هنگام سازی ماژول‌های مورد نیاز حوزه سلامت را برای اجرای این طرح ملی ضروری دانست و اظهار کرد: سالمندی جامعه ایرانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در قالب طرح ملی پزشک خانواده مد نظر قرار گیرد. طبق تعریف اگر هفت درصد جامعه‌ای بالای ۶۵ سال سن داشته باشند، آن جامعه را سالمند می‌نامند.

زالی افزود: سالمندی دوران سخت و پررنجی است که می‌توان با ترویج فرهنگ سلامت سالمندی و اقدام برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها در نوجوانی همچون داشتن تغذیه سالم و ورزش، دوران سالمندی آسوده‌تری داشت.

وی ادامه داد: سالمندی و سالخوردگی شرایط متفاوتی را به افراد تحمیل می‌کند؛ بنابراین برنامه ریزی اجرای طرح ملی پزشک خانواده باید عمیق‌تر، دقیق‌تر و جامع‌تر، در قالب بسته خدماتی متفاوت‌تر از قبل با ساختار بومی ایرانی انجام شود.

زالی به تغییر در میزان شیوع سندرم متابولیک نیز به عنوان دیگر عامل مهم در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش یا کاهش ریسک فاکتور‌هایی نظیر فشارخون، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی به سبک زندگی افراد وابسته است و تغییر در آن بسیار زمان بر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۱۸ درصد از جمعیت تهران به فشارخون مبتلا هستند، از طرفی مصرف نمک در ایران ۳ تا ۷ برابر و مصرف شکر ۴.۵ برابر سرانه مصرف جهانی است. شناسایی، تغییر در ریسک فاکتورها، توجه به تغذیه و سبک زندگی از اهمیت بالایی برای کنترل شیوع سندرم متابولیک محسوب می‌شود.

زالی در ادامه به تأثیر تغییرات آب و هوا و وجود پدیده‌های بیولوژیک نظیر آلاینده‌ها بر سلامت مردم نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهند گرما موجب افزایش میزان افسردگی و خشونت در افراد جامعه به ویژه زنان می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال شیوع بیماری‌های نوپدید عفونی نظیر کرونا از دیگر عواملی است که نظام سلامت را دچار بحران می‌کند. یکی از مهمترین عوامل در شیوع بیماری‌های ویروسی نزدیک شدن بیشتر بشر به زیستگاه حیوانات و گسترش طبیعت گردی است.

بر اهمیت توجه به تجارب تلخ گذشته در اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: در دوره قبل اجرای این طرح، دو استان اقدام به تجربه‌نگاری کردند، تحلیل و ارزیابی آن تجارب در عملکرد این دوره بسیار مؤثر خواهد بود؛ نگاه عمیق و واکاوانه، مطالعه مقالات و مستندات، ایجاد نظام ارزیابی مبتنی بر شواهد و آسیب شناسی در ادامه مسیر، به اجرای موفق طرح پزشک خانواده کمک می‌کند.

 زالی همچنین مطالعه عمیق در خصوص ساختار سلامت در کشور، توان نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC)، کمبود نیروی انسانی، بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های فرسوده و تأمین فضای فیزیکی مورد نیاز را از اقدامات لازم برای آغاز اجرای طرح اعلام کرد و گفت: تأمین اعتبارات و بودجه مکفی نیز برای اجرای آن باید انجام شود.

وی با بیان مسائل موجود در حوزه بهداشت، افزود: طرح پزشکی خانواده، طرحی ملی است و باید با همکاری تمامی ارگان‌ها اجرایی شود تا به ثمر نشیند.

زالی از اجرای فاز اول این طرح در سه شهرستان فیروزکوه، اسلامشهر و شهر قدس در استان تهران خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در فاز اول اجرا بالغ بر ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش طرح قرار گیرند که با توجه به فعالیت ۲ هزار و ۷۲۰ مراقب سلامت و ۲ هزار و ۳۳۰ پزشک، با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

وی در پایان بر لزوم مراقبت از نظام PHC، هماهنگی با تغییرات داینامیک سلامت محور، تعریف بسته خدمتی متفاوت نسبت به قبل، تأمین اعتبارات و همکاری تمام ارگان‌ها در سطوح ملی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت