Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@16:09:27 GMT

کشف اصلی‌ترین دلیل مرگبار شدن کرونا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۶۰۹۶

کشف اصلی‌ترین دلیل مرگبار شدن کرونا

محققان می‌گویند ارتباط مستقیمی میان بیماری لثه در افراد و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی بیماری‌ها می‌توانند روی یکدیگر تاثیر داشته باشند و یکدیگر را تشدید کنند. به تازگی محققان پی برده اند که بیماری لثه می‌تواند باعث مرگبار شدن کووید ۱۹ در بیماران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، محققان ارتباط میان خطر مرگ بار ابتلا به ویروس کرونا و بیماری لثه را کشف کردند. بیماری لثه خود با بیماری قلبی و بیماری مزمن ریوی ارتباط مستقیمی دارد. خود این دو بیماری نیز به طور مستقیم می‌تواند خطر مرگ بیماران به کووید ۱۹ را به شدت افزایش دهد.

محققان در ایالت کالیفرنیای آمریکا و نیز برزیل اعلام کردند: بیماری لثه باعث می‌شود سطح پروتئین ایمنی به نام «اینترلوکئین ۶» در خون بالا رود. مشاهده شده است کسانی که سطح این پروتئین در خونشان بالا بوده است در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم بسیار شدیدی از خود نشان خواهند داد و برای زنده ماندن باید حتماً زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار بگیرند همچنین میزان مرگ و میر این افراد نسبت به بیماران دیگر مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر است.

این تحقیقات همچنین نشان داد اگر چه بیماری‌های مختلف می‌تواند سطح اینترلوکئین ۶ خون را در افراد افزایش دهد، اما در صورت درمان بیماری لثه در افراد، سطح این پروتئین به میزان قابل توجهی در خون کاهش می‌یابد.

محققان می‌گویند افرادی که سطح اینترلوکئین ۶ آن‌ها بیش از ۸۰ پیکوگرم در هر میلی لیتر است، بسیار بیشتر از سایرین در صورت ابتلا به ویروس کرونا ممکن است جان خود را از دست بدهند  یا با تشدید بیماری نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی باشند.

شروین ملایم، یکی از جراحان دندانپزشکی لس آنجلس آمریکا در این باره می‌گوید: بر این باوریم بسیاری از کسانی که سطح بالایی از اینترلوکئین ۶ را در خون دارند پیش از ابتلا به کووید ۱۹ از بیماری لثه رنج می‌برده اند و همین امر بر شدت بیماری در آن‌ها خواهد افزود.

محققان تاکید دارند مردم حتما نسبت به بهداشت دهان و دندان خود حساس بوده و در صورت بیماری لثه به دندانپزشک رجوع کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ابتلا به ویروس کرونا بیماری لثه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند

«پاتریشیا کاسانو»، مدیر بخش علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ما چیز‌های زیادی در مورد نقش رژیم غذایی در سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانیم، اما نقش رژیم غذایی در بیماری مزمن ریوی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.»

به گزارش مهر، کاسانو گفت: «این مطالعه به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که اسید‌های چرب امگا ۳، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، ممکن است برای سلامت ریه نیز مهم باشند.»

مطالعات گذشته نشان داده است که اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است به حفظ سلامت ریه‌ها به دلیل اثر ضد التهابی ثابت شده شأن کمک کند.

برای درک بهتر این موضوع، محققان یک مطالعه دو قسمتی را انجام دادند.

بخش اول یک مطالعه شامل بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی از مطالعه انستیتوی ملی قلب، ریه و خون بود. این مجموعه بزرگ به محققان کمک می‌کند تا عوامل تعیین کننده خطر شخصی برای بیماری مزمن ریوی، مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را بررسی کنند.

شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه عموماً سالم و بدون شواهدی از بیماری مزمن ریوی بودند. محققان شرکت کنندگان را به طور متوسط هفت سال دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳ در خون با کاهش سرعت کاهش عملکرد ریه مرتبط است. قوی‌ترین پیوند‌ها در اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) مشاهده شد که می‌توان آن را در ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین یافت.

بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی از مطالعه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بیمار اروپایی از بریتانیا بود. محققان برخی از نشانگر‌های ژنتیکی در خون به عنوان معیار غیرمستقیم سطح اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی بررسی کردند. هدف این بود که ببینیم چگونه آن‌ها با سلامت ریه ارتباط دارند.

تحقیق نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳، از جمله DHA، با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.

دستورالعمل‌های غذایی فعلی وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می‌کند که مردم حداقل دو وعده ماهی در هفته بخورند. سایر منابع اسید‌های چرب امگا ۳ عبارتند از آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، غذا‌های غنی شده و مکمل‌های غذایی.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان