Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرهاد دژپسند امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، در مورد ترخیص کالاهای دپو شده  از گمرکات گفت: گزارش مفصلی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیات دولت، به اعضای دولت ارائه شد که این گزارش برگرفته از آمار گمرک بود. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در این جلسه میزان موجودی کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز خط تولید به تفکیک ‌مطرح و بحث مفصلی شد تا فرآیند ترخیص کالاها از گمرکات تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روز شنبه معاون اول رئیس جمهور به اتفاق برخی از وزرا و رئیس کل بانک مرکزی از بندر شهید رجایی بازدید کردند، لذا این موضوع اصلا چیزی نیست که بخواهد محرک تقاضای ارز باشد.

دژپسند بیان داشت: اولا این موضوع مشمول کالاهایی تا قبل پنجم مهر است و شامل بعد از آن نمی‌شود و همچنین مشمول کالاهای گروه چهار نیست.

وی گفت: در جهت تسهیل ترخیص کالاهای مانده در گمرک نگرانی بابت تحریک تقاضای ارز نیست، زیرا این موضوع شامل کالاهای اساسی و خط تولید است و بنابراین تقاضای ارز را افزایش نمی‌دهد.

دژپسند بیان داشت: در شرایط خاص اقتصادی تصمیم گرفته شده تا شرایطی فراهم شود که کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در گمرکات نماند، ضمن اینکه برخی از اقلام مانده در گمرکات فاسد شدنی بود و لذا اتخاذ تدابیری برای ترخیص آنها می‌تواند مفید باشد. 

وی بیان داشت: دولت در مورد جلوگیری از تحریک تقاضای ارز اتفاق نظر دارد و لذا در خصوص تصمیم گیری ترخیص کالا از مناطق آزاد نیز در دولت باید تصمیم گیری شود.

دژپسند گفت: اگر دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است به این دلیل است که میخواهد وزارت بازرگانی و بخش بازرگانی یک پاسخگو داشته باشد و تولید و تجارت باید یک متولی داشته باشد. 

بر اساس این گزارش، دژپسند این موضوع را در پاسخ به انتقادات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه با قانون انتزاع اختیارات را از وزارت جهاد گرفته اند و باید این اختیارات با توجه به ایجاد شرایط نابسامان به وزارت جهاد برگردد، مطرح کرد.

پربیننده ترین میزان عیدی کارمندان مشخص‌شد حداقل حقوق بازنشستگان ۲برابر شد پرداخت یارانه جدید ۱۲۰هزارتومانی جزئیات افزایش حقوق‌ها در سال‌آینده ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۷/۷

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتاق بازرگانی گمرکات مواد اولیه بخش خصوصی کالاهای اساسی اتاق بازرگانی گمرکات فرهاد دژپسند مواد اولیه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تقاضای ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد

آفتاب‌‌نیوز :

این انجمن انتظار دارد که هند محرک اصلی رشد تقاضا باشد، زیرا تقاضای چین همچنان در حال کاهش است.

این گروه صنعتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از دو سال کاهش و نوسان شدید بازار پس از همه‌گیری، نشانه‌هایی از تقاضای جهانی فولاد و قرار گرفتن در مسیر رشد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ وجود دارد. انتظار می‌رود تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۵ با ۱.۲ درصد افزایش به ۱.۸۱۵ میلیارد تن برسد.

مصرف فولاد در چین، بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز در جهان، در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۳ درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ ثابت بماند، زیرا کاهش سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات با رشد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی جبران می‌شود.

انتظار می‌رود تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۵ به میزان یک درصد کاهش یابد و به طور قابل‌توجهی کمتر از اوج خود در سال ۲۰۲۰ باقی بماند. با این حال، هند به عنوان قوی‌ترین محرک رشد تقاضای فولاد از سال ۲۰۲۱ ظاهر شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این انجمن انتظار دارد تقاضای هند در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به میزان هشت درصد رشد کند. همچنین انتظار می‌رود تقاضا در اروپا که به دلیل تورم بالا و سیاست‌های پولی سخت‌تر با چالش مواجه شده است، رشد بسیار اندکی را در سال جاری و قبل از رشد ۵.۳ درصدی پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۲۵ نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • افت رشد تقاضای جهانی طلای سیاه
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟ | عوامل و علائم آلرژی را بشناسید
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • توضیحات تکمیلی سهمیه واردات ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد
  • خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز
  • خبر خوش بورسی | نمادهای شاخص‌ساز بورس، افزایش سرمایه گرفتند