Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدکمال پاکفطرت ضمن تبریک به مناسبت هفته گردشگری، در یک برنامه ویدئوکنفرانسی، گفت: گردشگری و توریسم در دنیا کنونی به‌عنوان یک صنعت مهم و پولساز در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار است.

او با اشاره به وجود بیش از۲۰۰۰ دهیاری در استان فارس عنوان کرد: فارس با تنوع اقلیمی و گروه‌های مختلف در روستاها علیرغم نوپا بودن، پتانسیل و ظرفیت بسیاربالایی در عرصه گردشگری روستایی دارد و شاید بتوان مدعی بود از این منظر در کشور منحصربه‌فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با ذکر این نکته که فارس با عطف توجه بیشتر می‌تواند به قطب گردشگری روستایی ایران تبدیل شود، افزود: هفته گردشگری فرصتی مناسب است تا انواع گردشگری روستایی همچون طبیعی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، کشاورزی و محلی را به دنیا بشناسانیم.

پاک‌فطرت با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی یک ظرفیت بسیار مطلوب برای جذب گردشگر است که در استان فارس به آن توجه خوبی شده، عنوان کرد: تا سال ۱۳۹۲ چندان اقامتگاه بومگردی در استان فارس نداشتیم اما اکنون ۱۰۵ اقامتگاه بومگردی روستایی در استان فارس داریم که اگر کرونا شیوع نیافته بود، تعداد آن فراتر می‌رفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس درمورد سایر اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری روستایی بیان کرد: در کنار اقامتگاه های بومگردی توجه ویژه‌ای به صنایع دستی روستایی، توسعه معابر و زیباسازی روستاها، انجام سنگ فرش و قیر و برپایی بازارچه‌هایی در مناطق مختلف استان فارس شده تا ابعاد مختلف گردشگری روستایی در استان پهناور فارس تقویت شده و توسعه یابد.

پاکفطرت بیان کرد: امید است با شکست کرونا و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم بتوانیم از ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان فارس به نحو مطلوبی بهره برده و شاهد ارتقای استان در این صنعت بزرگ باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد که با اهتمام بیشتر نسبت به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی داشته‌های گردشگری روستایی فارس که ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... را در بر می‌گیرد، فعالانه تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان فارس پتانسیل گردشگری روستایی استانداری فارس گردشگری روستایی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا وسيما ، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رقابت ۸ روستای ایران در مسیر جهانی شدن خبر داد. آقای فاطمی گفت: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، اولویت بندی گردشگری، بهداشت، ایمنی و امنیت از جمله معیارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری در انتخاب روستاهای هدف گردشگری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن