Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر گذرتان به محله پانزده خرداد که به علت وجود بازار بزرگ تهران همواره با معضل شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه است، افتاده باشد، صحنه‌های عجیب و غریب فراوانی را مشاهده کرده‌اید.

در بدو ورود چشمتان به دستفروش‌هایی می‌افتد که از لوازم خانه گرفته تا انواع خوراک، پوشاک، کیف و کفش در بساط کوچک و بزرگ خود جای داده‌اند و مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوازندگان خیابانی و چای و غذا فروش‌های سیار هم در فاصله‌های کمی از یکدیگر مشغول به کار هستند و بر شلوغی و ضعف بهداشت عمومی محیط افزوده‌اند، به طوری که گویی مردم در این محدوده از شیوع ویروس کرونا بی‌خبرند.

درست در چند قدمی مغازه‌داران و  فروشندگان لوازم مختلف دلالان دارو حضور دارند که به گفته خودشان ناجی مردم گرفتار هستند و برای رهایی آن‌ها از دردسرهای مختلف نسخه‌های مرگ می‌پیچند. البته بساط کاسبی این گروه هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی و مجازی گسترده شده است.

یکی از اهالی ساکن  در محدوده بازار بزرگ تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال های سال از حضور دلالان دارو در محل زندگی ما می‌گذرد و روزانه ده‌ها نفر از این افراد داروهای مجاز و غیر مجاز تهیه می‌کنند.

او می‌گوید: بارها شاهد حضور زنان بوده‌ام که برای تهیه داروی سقط جنین با فروشنده‌های این داروها سر و کله زده و بر سر گرفتن تخفیف از آن‌ها چانه می‌زنند و در نهایت دارو به دست از این محدوده خارج شده‌اند.

برای تایید صحت نوع خرید و فروش داروهای سقط جنین راهی خیابان ناصر خسرو شدم و در شلوغی و ازدحامی که در نزدیکی بازار حاکم است، به سمت افرادی که صدای دارو دارو گفتنشان در گوشم می‌پیچید، رفتم.

پاتوقی که بوی مرگ می‌دهد

از اولین قدم هایی که در خیابان ناصر خسرو بر زمین گذاشتم چشمم به چندین فرد که ظاهر موجهی نداشتند افتاد و با دیدن ۲ نفر از افرادی که پیام شیشه‌ای به دست داشتند، زاویه پنهان و آشکار دیگر آسیب‌های این محدوده برایم عیان شد.

مرد جوانی که سیگاری روشن به لب داشت، با ظاهری شبیه اراذل و اوباش خیابانی جلو آمد و با لحنی خودمانی گفت: چه دارویی می‌خواهی و تنها در عرض چند ثانیه ۷ الی ۸ نفر دیگر به جمع دو نفره من و اولین فروشنده دارویی که به سمت آمده بود، اضافه شدند.

تا آمدم که بگویم قرص سقط جنین می‌خواهم، پس از آن که واژه سقط از دهانم خارج شد، حمید فروشنده میان سال گفت: دو نوع از این قرص‌ها را در حال حاضر موجود دارم که نوع آمریکایی آن ۱ میلیون تومان می‌شود و مدل هندی آن هم ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

با چانه زنی و اینکه دانشجو هستم و بضاعت مالی مناسبی نداریم، قیمت قرص سقط جنین تولید آمریکا را به ۲۵۰ هزار تومان رساندیم و در نهایت پس از مشاهده تاریخ مصرف قرص و پرداخت هزینه آن، قرص را چند متر جلوتر از نقطه‌ای که در کنار دیگر همکارانش ایستاده بود، تحویل گرفتم.

حمید برای آوردن قرص به داخل مغازه‌ای که در میانه خیابان ناصر خسرو قرار داشت رفت و دقایقی بعد با در دست داشتن آن برگشت و پولش را گرفت و به دنبال مشتری بعدی که تا انجام کار ما دقایقی را معطل شده بود رفت و عطر دلهره آور مرگ را در قدم‌های خود جا گذاشت.

به گفته  حمید روزانه افراد بسیاری برای تهیه داروهای مختلف که بدون نسخه به راحتی در دسترس عموم نیستند به او و همکاران دارو فروشش در ناصر خسرو مراجعه می‌کنند و تنها با پرداخت پول داروی مورد نیاز دارو را هر چند ممنوعه و نایاب به دست می‌آورند.

در این میان تعداد فروشندگانی که داروهای تاریخ گذشته را به قیمت داروی تاریخ دار و حتی گرانتر به فروش می‌رسانند هم کم نیست و جان مردم ابزار درآمدزایی دلالان بی‌انصافی است که به هر طریقی قصد کسب درآمد دارند و جان آن‌ها را در برخی موارد حتی با خطرات بی‌شماری مواجه می‌کنند.

درست به راحتی آب خوردن و تنها در دقایقی کوتاه یک بسته قرص سقط جنین در دستم جا گرفت. قرص‌هایی که خرید و فروش آزاد آن‌ها غیر قانونی بوده و باید تنها با نسخه پزشکان متخصص و معتبر دارای مجوز و البته در شرایط خاص تهیه شود.

وقتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان یک شهروند عادی در عرض کمتر از ۵ دقیقه داروی سقط جنین را از فروشندگان دارویی که در طول خیابان ناصر خسرو مستقر شده‌اند خریداری می‌کند، کار از خرید و فروش ساده دارو گذشته است و باید فکری اساسی برای برخورد با این مجرمان به ظاهر ناجی اندیشید.

وجود خالکوبی‌های فراوان و لحن گفت‌وگوی فروشندگان  دارو در ناصر خسرو و نشئگی اغلب آن‌ها به دلیل مصرف مواد مخدر، از سابقه‌ دار بودن آن‌ها خبر می‌دهد و این در حالی است که همچنان آزادانه و بدون داشتن کوچک‌ترین استرسی، به خرید و فروش داروهایی که با مرگ و زندگی افراد مرتبط هستند اقدام می‌کنند.

هم‌زمان با اجرای برخورد قانونی با متخلفان فروشنده دارو و ضرورتی که در این حوزه وجود دارد، باید موضوع آموزش و دادن هشدار به افرادی که به نوعی در معرض آسیب قرار دارند و پای آن‌ها به دلیل این آسیب‌ها به بازار سیاه دلالی فروشندگان ناصر خسرو باز می‌شود را هم جدی بگیریم و به سادگی از کنار آن عبور نکنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خیابان ناصر خسرو خرید و فروش سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی

درحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  ناترازی شدید تولید و عرضه مسکن طی سال‌های گذشته باعث شده تا روند افزایش قیمت مسکن به واسطه تقاضای بالا همچنان ادامه داشته باشد. بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 81 میلیون و 440 هزار تومان افزایش یافته است.

روند صعودی قیمت مسکن باعث شده تا تقاضا برای مسکن به سمت شهرهای اطراف تهران به ویژه دو شهر جدید پرند و پردیس هدایت شود. در این شهرها واحدهای مسکن مهر (حدود 200 هزار واحد) ساخته و بخش اعظم آن به مالکان تحویل شده است. واحدهای مسکن مهر بسته به متراژ آنها در این دو شهر بین 1.3 میلیارد تا حدود 3 میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

در رابطه با واحدهای نهضت ملی مسکن 2043 واحد در شهر پردیس و حدود 33500 واحد در شهر جدید پرند با پیشرفت متوسط 25 درصدی در حال ساخت است. در این شرایط و با توجه به آنچه در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها توسط برخی بنگاه‌های املاک در حال انجام است.

معامله امتیاز این واحدها در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره بر غیرقانونی بودن این کار تاکید کرده و هشدارهایی در  این رابطه داده‌اند.

خرید و فروش امتیاز واحدها ممنوع است

در زمان حاضر امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن شهر پرند با قیمت‌های 300 تا 500 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. واحدهای که بخشی از‌ آنها به اصطلاح هنوز روی خاک است.

در شهر جدید پردیس به دلیل پیشرفت بالای 50 درصد قیمت‌ها به‌شکل معناداری بیشتر از واحدهای شهر پرند است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد خرید و فروش غیرقانونی نهضت ملی مسکن پردیس با قیمت حدود 2 میلیارد تومانی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، معاملات غیرقانونی امتیاز و واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای اطراف تهران در حالی است که اخیرا مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داده است.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با یادآوری این‌که حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی هزینه شد، اظهار کرد: امسال در تلاشیم با جلب مشارکت مردمی از طریق جذب منابع خرد، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش ببریم.

وی بیان کرد: طی ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد. در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات مدیرعامل صندوق ملی مسکن قانونی شدن خرید و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن در آینده‌ای نزدیک محتمل است که در این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد نرخ‌های اشاره شده با افزایش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پیگرد قانونی دارد
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است
  • راهنمای جامع خرید صندل زنانه چرم
  • سوالات گواهینامه رانندگی خرید و فروش می شود؟
  • ممنوعیت و غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد