Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آمریکایی مقدمات خروج دیپلمات‌های خود از عراق را فراهم می کند تا در صورت تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، بلافاصله آنها را از عراق خارج کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از دو منبع عراقی و دو دیپلمات غربی ادعا کرد: دولت آمریکا از روز گذشته مراحل اولیه خروج دیپلمات‌های خود از عراق را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه در دولت عراق گفته‌اند، که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در مکالمه تلفنی با برهم صالح رئیس جمهور عراق هشدار داده است که در صورت متوقف نشدن حملات راکتی به دیپلمات‌های آمریکایی در عراق، دولت آمریکا سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

دو دیپلمات غربی نیز مدعی شده‌اند که مقدمات خروج کارکنان سفارت آمریکا از عراق روز گذشته فراهم شده است. به گفته این دیپلمات‌های غربی، آمریکا تصمیم خود درباره طرح احتمالی تعطیل کردن سفارتش در بغداد را به اطلاع دولت‌های متبوع آنها رسانده است.

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر مستقیم درباره احتمال خروج دیپلمات‌های این کشور از عراق خودداری کرده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره مکالمه هفته گذشته مایک پامپئو و رئیس‌جمهور عراق به رویترز گفت: ما هرگز درباره گفتگوهای دیپلماتیک وزیر خارجه با سران کشورهای خارجی اظهار نظر نمی‌کنیم.

کد خبر 446899

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا در بغداد سفارت آمریکا در عراق عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خروج دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد