Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به مسائل روز این کشور و منطقه پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از سخنان خود گفت، آمریکا بزرگترین عامل نظامی شدن دریای چین جنوبی است.

دیپلمات چینی ساخت و سازهای کشورش در دریای چین جنوبی را با اهداف غیر نظامی ذکر کرد و افزود، تجهیزات دفاعی مستقر در این منطقه بر اساس قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت چین  صورت گرفته و هرگز با هدف نظامی کردن منطقه صورت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پرواز متعدد هواپیماهای نظامی آمریکا و برگزاری رزمایش‌های نظامی در دریای چین جنوبی اشاره کرد و گفت، این اقدام آمریکا با هدف نظامی کردن منطقه صورت می‌گیرد.

وانگ ونبین با اشاره به درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت، حفظ صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشورهای منطقه از جمله آذربایجان و ارمنستان است.امیدواریم طرف‌های مرتبط با خویشتنداری و حفظ خونسردی از تشدید تنش خودداری کرده و اختلافات را از طریق سیاسی حل کنند.

چین بارها اعلام کرده که حضور نظامی آمریکا نفعی برای کشورهای منطقه ندارد و تنها بر تنش‌ها می افزاید. وزارت خارجه چین چندی قبل اعلام کرد که آمریکا در پیاستفاده از سلاحهای جدید از جمله موشکهای سطح پایه برد متوسط در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است و پکن به شدت با این اقدام مخالف است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین آمریکا چین آمریکا دریای چین جنوبی دریای چین جنوبی وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد