Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب های احتمالی پاییز و زمستان ستاد بحران شهرستان آبادان بر لزوم هماهنگی حداکثری تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در جهت آمادگی مواجهه احتمالی با هرگونه سیلاب گفت: در این خصوص باید اقدامات ما به صورتی باشد که کمترین غافلگیری را در مواجهه با بارندگی های احتمالی فصل پاییز و زمستان در سطح شهرستان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آنچه لازمه این کار است باید انجام شود تا در هنگام بارندگی کمترین غافلگیری را داشته باشیم، باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی در این خصوص استفاده کنیم.

 فرماندار ویژه آبادان گفت:با توجه به اینکه آبادان ارتفاع کمی از سطح دریا دارد شاید کوچک‌ترین بارندگی ها برای ما مشکل‌ساز باشد.

موسوی  تاکید کرد: همچنین در اطراف آبادان با توجه به ساخت و سازهایی چون تعاونی‌های مسکن مهر باعث گردیده است مشکلات دو چندان شود و امیدواریم که در این خصوص مسائل به صورت جدی دنبال گردد تا مشکلات مسکن های مهر نیز از نظر شبکه های فاضلاب و دفع آب های سطحی رفع معضل گردد.

او در خصوص وضعیت کانال های مربوط به پتروشیمی و پالایشگاه تصریح کرد: ظرف یک هفته هم پالایشگاه و هم پتروشیمی آبادان می بایست تمام کانال های مربوطه خود را سر و سامان و نی زدایی کنند و گزارش مربوطه این اقدام باید به دست ستاد مدیریت بحران نیز برسد.

شایان ذکر است در این نشست مواردی چون لزوم تکمیل عملیات لایروبی انهار و کانال ها، تعمیر و بازسازی سیل بندها، تدارک پمپ های مکنده، تسریع در بازسازی کانال های معدوم شده، ساماندهی مسیر ارتباطی بین کانال های تخلیه آب های سطحی و تکمیل ایستگاه های پمپاژ در دستور کار قرار گرفت که مورد بررسی، تبادل نظر و تصمیم گیری واقع شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد بحران لایروبی انهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی گفت: سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 


محجوبی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 


گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 


شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟