Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یک رسانه معروف ترکیه‌ای روز دوشنبه مدعی شده عربستان سعودی، ممنوعیت‌های تجارتی علیه ترکیه وضع کرده است.

روزنامه جمهوریت که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رسانه‌های ترکیه است گزارش داده فشارهای فزاینده روی تجار عربستانی برای عدم مراوده با ترکیه شکل دیگری به خود گرفته و به اعمال ممنوعیت‌های تجاری رسمی علیه ترکیه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جمهوریت در این گزارش به نقل قولی از مقام‌های عربستان سعودی یا بیانیه‌ای که چنین تصمیمی را اعلام کند، استناد نکرده، اما به نقل از تاجران ترکیه‌ای نوشته عربستان سعودی کالاهای ترکیه‌ای را نمی‌پذیرد و مقام‌های این کشور از چند ماه پیش اجازه ترخیص کالاهای ترکیه‌ای از مناطق مرزی یا فرودگاه‌ها را نداده‌اند.

روزنامه جمهوریت نوشته عربستان سعودی پانزدهمین بازار بزرگ صادرات برای ترکیه است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴.۹۶ میلیارد دلار بوده است.

روزنامه جمهوریت در تیتر مطلب خود نوشته است: «ممنوعیت تجاری عربستان سعودی علیه ترکیه امروز رسمی شد.» این روزنامه نوشته این ممنوعیت‌های تجاری از ماه اکتبر به صورت کامل اجرایی خواهند شد و همه کالاهای ساخت ترکیه را در بر خواهند گرفت. 

یک تاجر ترکیه‌ای که خواسته نامش فاش نشود گفت: «مشتری‌های ما به محصولات ترکیه‌ای عادت کرده‌اند و از آنها رضایت دارند، اما الان دیگر نمی‌توانند این محصولات را بخرند.»

روزنامه جمهوریت نوشته این تحریم‌ها به صورت غیررسمی از دو سال پیش اعمال شده‌اند که دلیل آن تا حد زیادی تنش‌های ایجادشده در روابط ریاض-آنکارا به دلیل ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بوده است.

جمال خاشقچی ۵۹ ساله مهرماه سال ۱۳۹۷  برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما بعداً مشخص شد که او توسط عوامل وابسته به حکومت ریاض به قتل رسیده و جسدش تکه تکه شده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقچی به ساختمان کنسولگری ۱۵ مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

ترکیه به شدت اقدام عربستان سعودی را محکوم کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه عربستان سعودی ترکیه عربستان سعودی استانبول روزنامه جمهوریت عربستان سعودی علیه ترکیه ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 33 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 575 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 5 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 46 نفر شهید و 110 نفر دیگر هم مجروح شدند.

روز 193 طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفحصهیونیست‌ها 3هزار فلسطینی را از غزه ربودند

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط