Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، یحیی جعفری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه با بیان آمار عملکرد در جلسه شورای معاونان دادگستری تهران اظهار کرد: عملکرد پنج ماه نخست شعب دادگاه‌های تهران از منفی ۱۴۷۰۵ پرونده به عدد مثبت ۶۳۷۸ فقره پرونده رسیده است که بیان‌گر افزایش عملکرد محاکم در رسیدگی به پرونده‌های قضایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اجرای احکام محاکم نیز در مدت مشابه پنج ماه ابتدای سال عملکرد اجرا از منفی ۴۴۲۲ به مثبت ۳۰۳۹ افزایش عملکرد داشته است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: در خصوص میزان وارده محاکم حدود ۱۰درصد کاهش پرونده داشتیم و میانگین وارده ما در حال حاضر ۱۴۹ پرونده در هر شعبه است.

جعفری از کاهش ۲۹ درصدی پرونده‌های وارده به محاکم خانواده خبر داد.

وی ادامه داد: ما در شعب دادگاه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و باید دادگستری تهران از حیث نیروی انسانی تأمین شود و مطابق آمار منابع انسانی قوه قضائیه به لحاظ نیروی انسانی محاکم تهران در آخرین رتبه کشوری قرار دارد همچنین ما نیازمند تأسیس چندین مجتمع قضایی می‌باشیم تا وضعیت مناسبی را در خدمت‌رسانی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی داشته باشیم.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران متذکر شد: برای نظارت بر امور قضایی در ستاد محاکم تهران چندین هیأت بازدید کننده داخلی داریم که در تمامی مجتمع‌های قضایی حضور پیدا می‌کنند و تک‌تک شعبات را مورد ارزیابی همه‌جانبه و دقیق قرار می‌دهند و بعد از آن نیز جلسه‌ای در آن مجتمع تشکیل و با بیان نکات قوت و ضعف راه‌کارهای مورد نیاز ارائه می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ما یک شیوه نامه برای چگونگی وصول هزینه‌های دادرسی تهیه کرده‌ایم و هیأتی نیز در این رابطه تشکیل شده است و در مجتمع‌های قضایی نحوه وصول درآمدها را کنترل می‌کنند و این کار اثرات خیلی خوبی از حیث رعایت حقوق بیت المال دارد و اگر تخلفات احتمالی نیز در این راستا مشاهده شود بلافاصله گزارش می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: از حیث استفاده از نهادهای ارفاقی و جایگزین حبس در مجموع در محاکم تهران نسبت به ۵ ماهه سال پیش ۲۰ درصد افزایش رشد داشتیم، مانند تعلیق صدور حکم ،مجازات‌های جایگزین حبس و آزادی مشروط که آمارهای آن قابل توجه است و نشان از اهتمام و اراده جدی قضات بر کاهش جمعیت کیفری زندان دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س./خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد تهران رشد یحیی جعفری محاکم تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه، با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد، گفت : طبق این آمار به ازاء هر سه نفر در کرمانشاه یک پرونده قضایی تشکیل شده که آمار بالایی است. 

وی افزود: این حجم از پرونده‌های ورودی، علاوه بر اینکه برای خود طرفین دعوا باعث ایجاد هزینه و صرف زمان خواهد شد، رسیدگی به آنها نیز برای دستگاه قضایی مشکل ایجاد کرده است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نقش ایجاد صلح و ساز در جامعه در کاهش آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: صلح یاران می‌توانند میزان اختلافات بین مردم را کاهش داده و بدنبال آن آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر میزان اختلاف بین مردم کاهش یابد و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کمتر باشد، به همان میزان در جامعه شاهد صلح و آرامش خواهیم بود. 

سال گذشته ۳۰ فقره پرونده قتل عمد در کرمانشاه به سازش رسید 

یزدان فلاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه هم با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۰ فقره پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش رسید، اظهار کرد: امسال نیز علیرغم اینکه هنوز یک ماه از سال می‌گذرد، شش پرونده قتل در این مدت به سازش رسیده است. 

وی افزود: دو مورد از این پرونده‌ها که در قالب پویش "به حرمت علی (ع) می‌بخشم" بوده که در همایش امروز از خانواده مقتولین که با گذشت خود از قصاص قاتلین گذشتند، تجلیل خواهد شد. 

ثواب ایجاد صلح به اندازه جهاد فی سبیل الله است 

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) نیز در ادامه به اهمیت صلح و سازش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: طبق روایات دینی، ثواب ایجاد صلح و سازش بین دو انسان مسلمان با اجر مجاهدانی که در میدان جنگ در راه خدا می‌جنگند، برابری می‌کند. 

وی افزود: در فرهنگ اسلامی ایجاد دوستی و مودت و صلح در بین مردم به اندازه شب قدر اجر و پاداش دارد و انسانی که صلح ایجاد می‌کند، جزو مقربان درگاه الهی به شمار می‌رود و هر کسی که بخواهد در مسیر صلح کارشکنی کند، کاری شیطانی انجام داده است. 

جلیلیان ادامه داد: فرهنگ صلح در دین اسلام و در بین بزرگان دینی ما رواج داشته و تاکید داشته اند که اصالت با صلح است و جنگ باید دلیل موجهی داشته باشد. 

وی اشاره‌ای هم به عملیات "وعده صادق" سپاه در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه داشت و گفت: بیش از شش ماه است از آغاز عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و طی این مدت رژیم صهیونیستی دچار شکستی غیرقابل ترمیم شده و خط بطلانی بر افسانه شکست ناپذیری آنها کشیده شده است. 

وی با بیان اینکه طبق آمار‌ها حدود ۷۰ درصد از مردم غزه با همه سختی‌ها و مشکلات از حماس حمایت می‌کنند، افزود: طی سال‌های گذشته مسئله فلسطین به دلیل سازش کاری و خیانت برخی حکام عرب به حاشیه رفته بود، اما امروز فلسطین به مسئله اول نه تنها جهان اسلام، بلکه جهان تبدیل شده و حتی در خود کشور‌های غربی که حامی رژیم صهیونیستی هستند، مردمشان در حمایت از فلسطین تجمع برگزار می‌کنند. 

جلیلیان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از نظر داخلی هم دچار تزلزل شدیدی شده و از آن طرف یک انسجام و یکپارچگی بین نیرو‌های مقاومت در منطقه شامل حزب الله، حماس و انصارالله یمن بوجود آمده است. 

وی ادامه داد: شکست فضاحت باری که رژیم صهیونیستی در موضوع عملیات طوفان الاقصی داشت، آنها را ناکام و عصبانی کرد، برای همین تن به اشتباهی بزرگ دادند و به کنسولگری ایران حمله کردند که با پاسخ و سیلی سخت سپاه مواجه شدند و سامانه گنبد آهنین و سیستم‌های دفاعی دیگرشان هم ناکارآمد نشان داده شد. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) اضافه کرد: ایران در عملیات وعده صادق، به وعده خود عمل کرد و به دنیا نشان داد که وقتی حرفی می‌زند، پای حرف خود می‌ماند و از حق مشروع و قانونی خود که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل آمده استفاده کرد. 

وی ادامه داد: این عملیات تنها بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود و اگر دشمن دچار خطای محاسباتی شود، پاسخی کوبنده‌تر و شدیدتری دریافت خواهد کرد. 

جلیلیان عنوان کرد: ایران به دلیل حسن همجواری بدنبال جنگ با هیچکدام از همسایگان نیست، اما اگر کسی از خطوط قرمز ما رد شود، پاسخی پشیمان کننده دریافت می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت