Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه، یکپارچه‌سازی ساختار داده‌های سازمانی، بهره‌گیری از اتوماسین‌شناختی در سیستم‌های دانشگاه و هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر به برنامه‌های دانشگاه از جمله مأموریت‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی را می‌تواند به دانشگاهی پاسخگو و کارآمد تبدیل کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- علیرضا محمدی؛ دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن 40 درصد از آموزش عالی کشور در حال گذار از زنجیره دانشگاهی به شبکه دانشگاهی در قالب سامانه‌های «پژوهشیار» و «آموزشیار» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه با داشتن 500 واحد و مرکز دانشگاهی به سمت ارتقای علم و فناوری با رویکرد حل مسائل کشور سوق پیدا کرده و اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده است.

چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان در سال 1404 است و می‌خواهد دانشگاهی اجتماعی، کارآفرین و حل مسئله باشد. این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاهی کارآمد، پاسخگو و انقلابی برنامه پنج ساله‌ای مطابق با سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین کرده است تا بتواند در مسیر رسیدن به دانشگاه کارآفرین و فناور گام‌ بردارد. در این مسیر نیاز بود که به حوزه آموزشی سروسامانی داده می‌شد و از حالت زنجیره‌ای به یک شبکه یکپارچه و هوشمند تبدیل می‌شد که در دو ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) این اتفاق رقم خورد.

با ایجاد سامانه آموزشیار توانستیم شفاف‌سازی و کنترل‌پذیری را در حوزه آموزش افزایش دهیم

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: «این دانشگاه به هیچ‌وجه به دنبال آموزش برای آموزش و پژوهش برای پژوهش نیست؛ آموزش‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود، باید منجر به مهارت آموزی دانشجویان و تضمین اشتغال آنان شود و پژوهش‌های دانشگاه نیز به حل مسئله بینجامد و در این راستا باید موضوع‌های فناوری و نوآوری مورد توجه واحدها قرار بگیرد».

وی عملیاتی شدن سامانه پژوهشیار و آموزشیار را در راستای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی از زنجیره دانشگاهی به شبکه دانشگاهی می‌داند و می‌افزاید: «وجود سامانه‌های چندپارچه و جزیره‌ای یکی از ایرادهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بود که توانستیم با ایجاد سامانه یکپارچه، شفاف‌سازی، کنترل‌پذیری و دقت را در حوزه آموزش و پژوهش افزایش دهیم».

 ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب واحد خود را با موفقیت انجام داده‌اند

ایمان عطارزاده، مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: «در حال حاضر داده‌های حدود ۴۵۰ واحد و مرکز دانشگاهی در مرحله اول در سامانه آموزشیار جمع‌آوری شده است و در مرحله بعدی اطلاعات سایر واحدها نیز به این سامانه افزوده می‌شود تا شبکه پویا و فعالی در حوزه مسائل آموزشی برای خدمت به دانشجویان به‌طور کامل حاصل شود؛ تاکنون ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب واحد خود را با موفقیت انجام داده‌اند و یا در وضعیت فارغ‌لتحصیلی قرار دارند و میانگین تعداد دروس انتخابی ۶.۷۲ درس و میانگین تعداد واحد اخذ شده توسط دانشجویان ۱۴.۷۵ واحد است».

توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه، یکپارچه‌سازی ساختار داده‌های سازمانی، بهره‌گیری از اتوماسین‌شناختی در سیستم‌های دانشگاه، ارائه مدل‌های آموزشی و پژوهشی نوین در دانشگاه (یادگیری عمیق)، چابک‌سازی ساختارهای آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر به فرآیندها و برنامه‌های دانشگاه و گسترش ارائه سرویس‌ها و خدمات برخط از جمله مأموریت‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی را می‌تواند به دانشگاهی پاسخگو و کارآمد تبدیل کند.

تمام سیاست‌های آموزشی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار به صورت یک‌پارچه قابل کنترل است

کیایی، مسئول سایت پاسخگویی سامانه آموزشیار در گفتگو با خبرنگار آنا می‌گوید: خوشحالیم که در سال جهش تولید توانستیم حرکت خوب و قابل قبولی را در دانشگاه آزاد اسلامی در قالب سامانه آموزشیار راه‌اندازی کنیم. این سامانه یکی از سامانه‌های مدرن آموزشی در سطح کشور بوده و اولین ترمی است که دانشجویان با این سامانه کار می‌کنند و طبیعتاً مشکلاتی ممکن است برای دانشجویان به وجود بیاید، بخش عمده‌ای از این اشکالات به عدم آشنایی دانشجویان و کاربران غیردانشجو با محیط نرم‌افزار برمی‌گردد که در این راستا فایل‌های آموزشی برای آن‌ها ایجاد و بارگذاری شده است. همچنین مجموعه همکاران ستاد مدیریت سامانه آموزشیار در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند تا اگر دانشجو یا کاربری به هر دلیلی نتوانست کار خود را به درستی انجام دهد، او را راهنمایی و  تا پایان مراحل ثبت‌نام همراهی کنند.

وی معتقد است: توانمندی سامانه آموزشیار در سطح کشور دیده شد و می‌توانیم بگوییم یک سامانه کامل آموزشی است که به صورت یک‌پارچه عمل می‌کند. در همین راستا تمام سیاست‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت یک‌پارچه در همه مراکز آموزشی دانشگاه قابل اعمال و کنترل است. مجموعه اقداماتی که دکتر طهرانچی در این مسیر مدنظر دارند و همکاران خود را راهنمایی می‌کنند موجب شده است که به‌راحتی اطلاعات دانشگاهیان متمرکز و جامع شود.

دانشجویان نگران نباشند؛ با صبر و حوصله پاسخ سؤالات را می‌دهیم

نیلوفر سلیمانی‌فر، کارشناس سامانه آموزشیار در گفتگو با خبرنگار آنا می‌گوید: یکپارچه شدن اطلاعات آموزشی دانشجویان توسط سامانه آموزشیار اقدام خوبی است که به تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است و شاهد موفقیت‌های خوبی در این زمینه هستیم. البته طبیعتاً در ابتدای کار مقداری مشکلات وجود دارد که به مرور زمان حل می‌شود. در حال حاضر من و همکارانم در حال راهنمایی و سرویس‌دهی به دانشجویان برای رفع مشکلات آن‌ها در زمینه سامانه آموزشیار هستیم.

وی می‌افزاید: دانشجویان نگران نباشند، جواب سؤالات همه آن‌ها را با صبر و حوصله می‌دهیم و مشکلات آن‌ها را حل می‌کنیم. اصلاً جای نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد و در هر صورت آن‌ها خواهند توانست که انتخاب واحد خود را انجام دهند.

وضعیت مطلوب سیستم اتوماسیون آموزش، مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای دانشگاه، وجود سیستم کدینگ یکسان در کلیه واحدهای دانشگاهی، انسجام، یکپارچگی و ارتباط داده‌ها جهت کسب دانش، نظارت جامع و آمار و اطلاعات یکپارچه، کاهش ورود اطلاعات توسط کاربران، هم‌روندسازی و انضباط‌بخشی بیشتر در فعالیت‌های دانشگاه مبتنی بر مدیریت یکپارچه داده، هوشمندسازی، هم‌روندسازی فرآیندها و فعالیت‌های اجرایی و چابک‌سازی و سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری از جمله ویژگی‌های سامانه آموزشیار است که می‌تواند کمک شایانی به دانشجویان کند.

طرح نظام هوشمند و یکپارچه داده در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به کاهش تمرکزگرایی و افزایش یکپارچگی سیستمی راهبری مدل شبکه‌ای دانشگاه، هم‌روندسازی و انضباط بخشی بیشتر در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان دانشگاه، نظارت جامع، شفاف‌سازی و آمار و اطلاعات یکپارچه برخط و هوشمندسازی در فرآیندها کمک کند و دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی کارآفرین تبدیل کند.

سامانه آموزشیار از روز دوشنبه ۷ مهرماه به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دسترسی داده است تا دانشجویانی که موفق به انجام انتخاب واحد نشده‌اند، نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند. بر این اساس، از هفته آینده نیز زمان‌بندی حذف و اضافه اعلام خواهد شد که جزئیات آن به اطلاع دانشجویان می‌رسد.

اگر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دلایلی موفق به رفع مشکلات دسترسی خود برای انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در سامانه آموزشیار نشده‌اند، می‌توانند مشکلات خود را از طریق شماره ۳۰۰۰۳۰۰۱۵۰ پیامک کرده تا کارشناسان دانشگاه در اسرع وقت به طور مستقیم به این مشکلات رسیدگی کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند علاوه بر ارسال پیامک، سؤالات خود را از طریق وب‌سایت pasokh.iau.ac.ir یا شماره ۴۷۹۱۹۱۰۰- ۰۲۱ مطرح کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در مسیر پاسخگویی درست و متقن گام برداشته است و این اطمینان را به دانشجویان می‌دهد که برای انتخاب واحد، ثبت‌نام و مراحل بعدی در کنار آنان است تا با همت جوانان این مرزوبوم در راستای ارتقای علم و فناوری، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آموزشیار علیرضا محمدی ایمان عطارزاده دانشگاه آزاد اسلامی سامانه آموزشیار انتخاب واحد خود حوزه آموزش شفاف سازی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد