Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجام "تتو" یا خالکوبی می‌تواند آسیبی ماندگار به غدد تعریق بدن و به دنبال آن به سیستم ایمنی بدن انسان وارد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پوست به‌عنوان یکی از اجزای نخستین خط دفاع غیراختصاصی بدن، مانع از نفوذ میکروب‌ها به داخل بدن می‌شود.

لایه بیرونی (اپیدرم) که خارجی‌ترین سلولهای آن مرده‌اند به تدریج ریخته و میکروب‌های چسبیده به آن از این طریق از بدن دور می‌شود؛ علاوه بر این، چربی پوست و عرق، سطح پوست را اسیدی و از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنزیم "لیزوزیم" موجود در اشک، عرق، مایع مخاطی و بزاق موجب تخریب دیوارهٔ سلولی باکتری‌ها می‌شود.

اما چند چیز در عملکرد تعریق پوست تأثیرگذار است و اگر موانعی برای این سیستم به وجود بیاید آسیب به سیستم ایمنی بدن وارد می‌شود؛ یکی از مواردی که به غدد تعریق بدن آسیب جدی وارد می‌کند «تتو» یا خالکوبی است.

با آسیب به "غدد تعریقی" بدن علاوه بر کاهش سطح ایمنی پوست، سیستم خنک کردن بدن و پوست هم مختل می‌شود.

کالج آلمای میشیگان در آمریکا تحقیقاتی روی تأثیر تتو بر غدد تعریقی انجام داده است که نشان می‌دهد این کار به‌صورت کلی کارکرد غدد عرق را مختل می‌کند.

یکی از آزمایشات برای ارزیابی عملکرد سیستم تعریق استفاده از جریان الکتریسیته پوستی است تا این غدد را تحریک به عرق کردن کند؛ محققان کالج آلما با انجام این آزمایش بر روی افرادی که دارای تتو بودند در مقایسه با افرادی که فاقد آن بودند به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند.

در این تحقیقات مشخص شد قدرت تعریق غدد افراد دارای تتو  نصف افراد فاقد تتو است! هرچه گستره تتو در بدن بیشتر باشد توان غدد تعریق کمتر و کمتر می‌شود همچنین پوست افراد دارای تتو مملو از نمک است.

این واکنش بدن به مرور سیستم ایمنی را ضعیف‌تر کرده و در نهایت بدن این افراد در برابر بیماریها آسیب‌پذیرتر می‌شود.

کشف کارگاه‌های تتوزنی با علائم شیطان‌پرستی + تصاویربازداشت مرد آرایشگری که برای بانوان تتو می‌زد + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی شبکه سلامت علم و تکنولوژی شبکه سلامت سیستم ایمنی غدد تعریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

آفتاب‌‌نیوز :

دوسین ترکیبی از سیاه دانه (تخمه ریحان) و عسل طبیعی است. برای درست کردن این معجون باید ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری سیاه دانه کوبیده ترکیب کنید. این معجون برای لاغری و سایر بیماری‌های عفونی کاربرد دارد. در معجون دوسین ترکیبات آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. سایر خواص این ترکیب دارویی عبارت است از:

کاهش اضطراب و استرس

مصرف سیاه دانه و عسل به کنترل استرس و افزایش انرژی بدن کمک زیادی می‌کند. شاید تعجب کنید، اما مصرف این ماده به افزایش گردش خون در بدن کمک زیادی می‌کند و همین عامل در کاهش هورمون آدرنالین (استرس‌زا) کمک زیادی می‌کند. در واقع وقتی خون و اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد، قدرت آن برای مقابله با استرس افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر یکی از خواص سیانه دانه و عسل افزایش آهن خون است که در مقابله با تنش و استرس نقش زیادی دارد.

تسکین‌دهنده درد و رفع خستگی

در بسیاری از مواقع که دچار خستگی بی‌مورد می‌شود، با مصرف معجون دوسین می‌توانید از میزان آن بکاهید. یکی از خواص سیاه دانه با عسل کنترل درد و کمک به آرامش اعصاب است. سردرد‌های میگرنی بسیار آزاردهنده است و برای کنترل آن می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

طرز مصرف یاه دانه و عسل برای درمان سردرد میگرنی باید به صورت مساوی باشد. ابتدا سیاه‌دانه را بکوبید و سپس به همان اندازه به آن عسل طبیعی اضافه کنید. نیازی به نگهداری نیست و می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری از آن را با فاصله در یک روز میل کنید.

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری است. به طوری که با کمک به سریع هضم غذا باعث دفع چربی‌ها ا بدن می‌شود. از سوی دیگر تحرکات روده را نیز درمان می‌کند و به نوعی در درمان یبوست موثر است. یکی دیگر از دلایل خواص سیاه دانه و عسل برای کاهش وزن، کنترل اشتها و افزایش انرژی بدن است.

شما وقتی به عنوان میان وعده معجون دوسین مصرف می‌کنید، دیگر علاقه‌ای به ریزه‌خواری و مصرف خوراکی‌های پرکالری و چاق‌کننده ندارید. اگر این معجون را در زمان صبح مصرف کنید، تاثیر زیادی در لاغری دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • آیا مانیکور می‌تواند به سلامت ناخن آسیب برساند؟
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید
  • سیستم ایمنی خود را تنها در ۱۵ دقیقه تقویت کنید!