Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی/ مراسم اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، یکشنبه ششم مهرماه در جوار مزار شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم، علاوه بر معرفی برگزیدگان نهایی بخش «جشنواره جشنواره‌ها» و «مدافعان سلامت»، مراسم بزرگداشت جمال شورجه فیلمساز پیشکسوت و انقلابی سینمای ایران، محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما و جمشید هاشم‌پور بازیگر سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهدای اولین نشان رسول بخش دیگری از این مراسم بود. این جایزه، به‌ یاد رسول ملاقلی‌پور، کارگردان فقید سینمای دفاع مقدس، به هنرمندان خلاقی اهدا می‌شود که در عرصه هنر مقاومت صاحب اثر باشند. امسال، مجید انتظامی، آهنگساز آثاری چون «عقاب‌ها»، «کانی‌مانگا»، «از کرخه تا راین»، «دوئل»، «بوی پیراهن یوسف»، «حمله با اچ ۳» و... این نشان را دریافت کرد.
این آهنگساز پس از دریافت تندیس و جایزه خود گفت: «سعی می‌کنم آنچه را که احساس می‌کنم در موسیقی‌ام باشد. ساخت موسیقی کار آسانی نیست. هر مسئولی، دیدگاهی دارد. ممکن است مسئولی از کار من خوشش بیاید یا نیاید. برخورد با هنرمندان این روزها خیلی درست نیست و من هشت سال است که به‌دلیل برخوردی که با من شد، موسیقی را رها کرده‌ام.» لوریس چکناواریان که در پیامی ویدیویی برگزیده اولین نشان رسول را اعلام کرد، با تبریک به مجید انتظامی گفت: «برای دریافت نشان رسول از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم. در طول سال‌ها خدمت بزرگی به موسیقی دفاع مقدس کردی و موسیقی‌های زیبایی نوشتی. هنرمند فوق‌العاده خوبی هستی و من به تو افتخار می‌کنم و امروز افسوس که همراهت نیستم. اما قلباً با تو هستم.»
در بخش دیگر این مراسم هم جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد. نمکی پس از دریافت این نشان اعلام کرد که «این تندیس را به رسم یادگار در دفتر وزیر می‌گذارم تا نسل‌های بعدی بداند که مردم سرزمین خدمتگزاران خود را فراموش نمی‌کنند و قدردان زحمات آنها هستند.»
وزیر بهداشت و درمان همچنین در بخشی از صحبت‌های کوتاهش در این مراسم از شهدای مدافعان حرم و سلامت یاد کرد و با قدردانی از زحمات همکارانش در نظام سلامت و همیاری اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی یادآور شد: «امروز همکارانم به‌عنوان خدمتگزاران کوچک اما صدیق مردم این سرزمین حماسه تازه‌ای خلق کردند و یادآور روزهای سخت دفاع مقدس شدند. من هرگز در این سرزمین با این صفا و صمیمیت احساس تنهایی نکردم. از روز نخست به‌عنوان یک سرباز کوچک همواره همه را در کنار خود حس کردم.»
در این بخش از مراسم همچنین از خانواده شهید دکتر غلامحسین نادری، شهید دکتر حبیب‌الله پیروی و شهید دکتر منوچهر آقایی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.
در بخش پایانی این مراسم که با پخش کلیپی از پنج دهه فعالیت جمشید هاشم‌پور تقدیر شد این بازیگر در بخشی از صحبت‌هایش درباره شهدای دفاع مقدس گفت: «ما با این قهرمانان باید طوری برخورد کنیم که بیننده راغب به دیدنشان باشد. باید عنوان کنم که جنگ مخرب است ما این درد را ۸ سال کشیده‌ایم و صدمه دیده‌ایم از طرفی چیزهای تازه‌ای هم به دست آوردیم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس نشان رسول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که برای سفر 2 روزه به پاکستان سفر کرده است، مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از گارد تشریفات حاضر سان دیده و دکتر رئیسی به رسم دوستی و یادبود نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان غرس کرد.

سپس رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی خواهند کرد.

دکتر رئیسی و شهباز شریف پس از مراسم استقبال رسمی با یکدیگر دیدار خصوصی خواهند داشت.

پیش از این مراسم و در بدو ورود رئیس جمهور نیز وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیسی، ورود وی به این کشور را خیرمقدم گفت.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود