Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در جریان سفر ریاست قوه قضاییه به استان اردبیل با حضور در جمع همکاران اداره کل بازرسی استان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: چیزی که امروز مساله فرهنگ دفاع مقدس را تهدید می‌کند، جنگ روایت‌ها، تحریف ارزش‌ها و القای رسانه‌های بیگانه به مظلوم نمایی جلادان و محکوم کردن مظلومان و قربانیان این نبرد نابرابر است که در دیگر امور نظام اسلامی نیز به دنبال همین القای انحرافات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لازمه عبور از این انحرافات و فتنه‌ها را دشمن‌شناسی و حفظ روحیه جهادی اعلام کرد و افزود: باید با روحیه جهادی و عزم جزم، موانع تحول را از پیش پا برداریم که موثرترین آن تغییر در نگرش و اصلاح باور خودمان و تبدیل کار کارمندی به جهادی و انقلابی است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه به توصیه ریاست عالی قوه اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرده و با مبارزه با فساد، احساس امنیت در این عرصه به مردم بدهیم و اگر با فساد مبارزه شود اما باور این مساله در بین مردم به وجود نیاید، کاری از پیش نبرده‌ایم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تلاش دشمنان را در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بی‌تاثیر دانست و تصریح کرد: به عنوان یکی از مهمترین نهادهای نظارتی کشور باید تلاش خود را در اجرای قانون و حسن جریان امور به کار بندیم تا بیش از پیش درکارآمدی نظام سهیم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان نگاه کلان به مسائل کشور را به عنوان اصل برنامه‌ریزی در سازمان عنوان کرد و گفت: در دیدگاه تحولی و اقدام به آن، باید مسائل کلان کشور را احصا کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم و شما در استان خود نیز با دسته‌بندی و برنامه‌ریزی مسائل در این زمینه کوشا باشید.

وی افزود: پیشگیری همواره مهم‌تر از درمان است و نظارت ما برای پیشگیری از تخلفات است و بعد از وقوع جرم دیگر نظارت کم اثر خواهد بود.
عضو شورای عالی قوه‌قضاییه همچنین مطالبه از واحدهای نظارتی دستگاه‌ها به عنوان ابزاری برای کنترل بهتر امور یادآور نمود.

در ابتدای این جلسه نورمحمد کاظمی‌الموتی بازرس‌کل استان اردبیل به ارائه گزارشی از عملکرد آن بازرسی‌کل پرداخت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال، بیش از ۲۰۰ مأموریت توسط بازرسی استان اجرا شد که برخی نتایج آن جلوگیری از تضییع بیش از ۲۰ میلیارد تومان و همچنین جلوگیری از تصرف، تخریب اراضی ملی به میزان ۱۴ هزار هکتار بوده است.

بازرس کل استان اردبیل ادامه داد: بازرسی استان اردبیل با نگاه اصلاحی به عملکرد مدیران و با رویکرد پیشگیرانه درصدد صیانت از مدیران بوده و با ارایه مشاوره، هشدار و تذکرات قانونی به مدیران، برای اصلاح امور گام بر می‌دارد و البته تعدادی از مدیران نیز تحت تعقیب اداری و کیفری قرار گرفته‌اند.

کاظمی بیان کرد: همچنین چندین فقره گزارش هشداری در سطح ملی صادر شده است، از جمله گزارش رعایت آیین‌نامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری که موجب صدور بخش‌نامه از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها گردید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور پس از پایان جلسه از نمایشگاه دستاورد پنج ساله بازرسی کل استان اردبیل نیز بازدید کرد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۲۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس تحول قوه قضاییه استان اردبیل استان اردبیل بازرسی کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

با پیگیری و ورود سازمان بازرسی درباره راه‌اندازی سامانه‌های اخذ الکترونیکی عوارض در شبکه آزادراهی کشور و انجام یک تکلیف قانونی، ۳۶ میلیون لیتر بنزین معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال در سال صرفه جویی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 و بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از 29 آزادراه در دست بهره برداری، 24 آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و 5 آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

وصول 119 همت از بیت‌المال با ورود سازمان بازرسی

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود 36 میلیون لیتر بنزین (معادل 12000 میلیارد ریال) و 17 میلیون لیتر گازوئیل (معادل 5600 میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاشهای صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • پیروزی روحیه بخش آبیدر سنندج در خانه
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد